تعطیلی تورنتو و پیل به علت کرونا از دوشنبه/ لیست قوانین جدید محدودیت در تورنتو و پیل / وضعیت یورک خطرناک است/ اعتراض معلمان و مشاغل کوچک

Submitted on ش., 11/21/2020 - 01:24
 ایران استار: روز جمعه داگ فورد نخست وزیر  استان انتاریو اعلام کرد که دو منطقه تورنتو و پیل از نیمه شب دوشنبه  وارد قرنطینه خواهند شد با این هدف از افزایش جدید موارد کرونا در اونتاریو جلوگیری شود.
فورد در توجیه این تصمیم به خبرنگاران گفت: "اقدامات بعدی برای جلوگیری از بدترین حالت لازم است."

Sarafi Arz Taheri Exchange Toronto Canada
Han Dong Toronto Canada MP

 
اعمال تعطیلات کرونایی در تورنتو و پیل از  نیمه شب دوشنبه
 این قرنطینه تورنتو و پیل حداقل 28 روز طول خواهد کشید یعنی برابر با دو دوره انکوباسیون ویروس کرونا که 14 روز است. همچنین موارد نقض قوانین بهداشت در اونتاریو با 750 دلار جریمه روبر خواهد شد.

Ontario Get Flue Shot - واکسن آنفولانزا بزنیدNobel Auto

 
در همین حال، مناطق دورهام و واترلو نیز در حال انتقال به مناطق قرمز هستند و هورون پرت، سیمکو-مسکوکا و ویندزور  نیز بخش نارنجی منتقل می‌شوند.
محدودیت های قفل تورنتو و پیل شامل موارد زیر است:
لیست قوانین جدید محدودیت در تورنتو و پیل

  • ممنوعیت تجمع در محیط داخلی با افراد خارج از خانه شخص
  • افرادی که به تنهایی زندگی می‌کنند می‌توانند با یک خانواده دیگر ارتباط نزدیک داشته باشند.
  • اجتماعات در فضای باز به 10 نفر محدود می شود.
  • رستوران‌ها فقط به بیرون بر و تحویل غذا محدود می‌شوند.
  • خدمات مذهبی، تشییع جنازه و عروسی به 10 نفر در داخل خانه یا 10 نفر در فضای باز محدود خواهد شد.
  • سالن‌های ورزشی تعطیل هستند.
  • خرده فروشی‌ها و مراکز خرید غیر ضروری فقط به وانت یا تحویل کنار ماشین محدود می‌شوند.
  • خدمات مراقبت شخصی، کازینوها و سالن‌های یکنوع بازی شبیه لوتو بسته خواهند بود.
  • موسسات دوره متوسطه به استثنای برخی موارد مانند آموزش بالینی به سمت آموزش مجازی حرکت می‌کنند.
  • داروخانه‌ها، مطب‌های پزشک و دندانپزشک، فروشگاه‌های مواد غذایی و سایر خدمات ضروری همچنان باز است.
  • مدارس نیز باز خواهند ماند.
این اقدامات در حالی صورت گرفته است كه انتاریو 1418 مورد دیگر از بیماری کرونا را در روز جمعه گزارش كرده است.
 
آمار جدید کرونا در انتاریو و کانادا
این استان روز جمعه اعلام کرد که هشت نفر دیگر مبتلا به کرونا کشته شده‌اند و شمار رسمی کشته ها را به 34451 نفر رسیده است. در این ماه تاکنون 315 نفر بر اثر کرونا در انتاریو جان خود را از دست داده اند.
موارد جدید ابتلا در استان اونتاریو شامل 393 مورد در تورنتو ، 400 مورد در منطقه پیل و 168 مورد در منطقه یورک  است. از زمان گزارش اولین عفونت در اواخر ژانویه، این استان اکنون بیش از 100000 مورد تایید شده بیماری را مشاهده کرده است.
فورد گفت تقریباً 80 درصد موارد گزارش شده در روزهای اخیر مربوط به مناطقی است که در مناطق قرمز قرار دارند. در همان زمان ، بستری شدن در بیمارستان 22 درصد افزایش یافته و پذیرش در مراقبت‌های ویژه نیز 50 درصد افزایش یافته است.
آزمایشگاه های انتاریو 48173 آزمایش ویروس کرونا را انجام داده‌اند که بیشترین آزمایش در یک روز از 8 اکتبر بوده است. این استان میزان مثبت بودن آزمایش را 3.6 درصد گزارش کرده است.
شبکه آزمایش انتاریو در حال حاضر ظرفیت حداکثر 50000 آزمایش روزانه را دارد. دولت استان گفته است که امیدوار است تا اواسط دسامبر ظرفیت را به 100000 آزمون در روز افزایش دهد.
در سراسر 12623 مورد ابتلا تایید شده و فعال  کرونا وجود دارد که 5 مورد کمتر از دیروز است. این سومین روز متوالی بود که پس از رسیدن به بالاترین موج دوم یعنی 12932مورد فعال در 17 نوامبر، تعداد کیس های بهبود یافته پیشی گرفته است.
 
وضعیت یورک خطرناک است
در همین حال شهردار مارکام از تورنتو و  ساکنان پیل خواست که به منطقه یورک سفر نکنند. روز جمعه، فرانك اسكارپیتی شهردار ماركام از ساكنان تورنتو و پیل خواست كه برای گردهمایی یا خرید برای تعطیلات به منطقه یورك سفر نكنند.
این منطقه از مقامات استانی خواسته تا قوانین منطقه قرمز را در اطراف مراکز خرید تشدید کند و به گفته  شهردار مارکام اکنون با محدودیت های تورنتو و پیل، این مورد مورد ضروری است.
در این گزارش آمده است که پلیس و افسران آیین نامه در مناطقی که ازدحام بیش از حد وجود دارد مانند مراکز خرید، خرده فروشی‌های بزرگ ، فروشگاه های مواد غذایی و سالن های پذیرایی، اجرای قانون را افزایش می دهند.
 همچنین در روز جمعه  این استان 600 میلیون دلار كمك برای مشاغل واجد شرایط لازم برای بستن یا كاهش قابل توجه خدمات خود در نتیجه اقدامات جدید را اعلام كرد.

 اعتراض معلمان و مشاغل کوچک
با این وجودفدراسیون مشاغل مستقل کانادا نگران است که این محدودیت‌ها برای صاحبان مشاغل کوچک در تورنتو و منطقه پیل "ویرانگر" باشد و از دولت می خواهد تا سیاستی را برای باز نگه داشتن مشاغل کوچک با محدودیت ظرفیت تدوین کند.
در بیانیه مکتوب فدراسیون آمده است: محدودیت های امروز یک بار دیگر یک مزیت ناعادلانه برای اپراتورهای بزرگ جعبه مانند والمارت و کاسکو ایجاد می‌کند و خرده فروشی های کوچک متضرر اصلی هستند.
در همین حال کالین فورنس ، اپیدمیولوژیست کنترل عفونت در دانشگاه تورنتو ،گفت که اقدامات جدید احتمالاً باعث توقف گسترش سرعت ویروس در جامعه می شود  اما برای کاهش چشمگیر تعداد موارد افزایش یافته کافی نیست.
وی گفت که دولت هنوز اقدامات صحیح را برای حمله به محلی كه ویروس در آن گسترش یافته نداشته است.
وی گفت: "ما اجازه می دهیم عروسی‌ها  و مراسم مذهبی بدون ماسک اتفاق بیافتد ... ما [باید] جلوی آنها را بگیریم."
فورنس گفت که قرنطینه کرد کردن برای کاهش سطح عفونت تا جایی که مردم بتوانند با خیال راحت برای تعطیلات جمع شوند ، کافی نیست.
در همین حال رئیس فدراسیون معلمان ابتدایی انتاریو  دولت را به دلیل آنچه او امتناع از تأیید ارتباط بین مدارس باز و افزایش موارد کرونا خوانده مورد انتقاد قرار داده است.
این اتحادیه  همچنین خواستار افزایش تدابیر برای محافظت از مدارس از جمله کلاسهای کوچکتر و تهویه بهتر شده است
در همین حال واحدهای بهداشت عمومی که براساس موارد ابتلا در استان افزایش داشته که عبارتند از:
اتاوا: 77
دورهام: 46
ویندزور: 45
میدلکس-لندن: 37
منطقه هالتون: 36
همیلتون: 36
سیمکو مسکوکا: 33
واترلو: 28
ولینگتون-دافرین-گلف: 26
نیاگارا: 21
گری بروس: 21
 

منبع
iranstar

بیشترین بازدید اخبار امروز