تشریح جزئیات شهادت فخری‌زاده/او عنصر موثر در نوآوری‌های دفاعی بود

Submitted on جمعه, 11/27/2020 - 12:35

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بخش خبری ۲۰:۳۰ با تشریح جزئیات نحوه شهادت محسن فخری زاده اظهار کرد: شهادت بزرگمرد و دانشمند دفاعی کشور، دکتر محسن فخری‌زاده را به فرماندهی معظم کل قوا و ملت ایران تسلیت می‌گویم. این شهید امروز در سفر به اطراف تهران مورد یک عملیات تروریستی قرار گرفت و تیم حفاظت او در این عملیات درگیر شدند و متاسفانه آقای فخری‌زاده زخم برداشتند و با شدت جراحات به بیمارستان منتقل شدند و البته دو نفر از همراهان ایشان هم مجروح شدند.

حاتمی گفت: در این حادثه متاسفانه کار تیم پزشکی به نتیجه نرسید و ایشان به شهادت رسیدند.

وی تاکید کرد: گزارشات که از تیم همراه ایشان و صحنه داریم، ابتدا خودروی حامل ایشان مورد تیراندازی قرار می‌گیرد و بعد از لحظاتی یک خودروی نیسان حامل مواد منفجره در فاصله ۱۵، ۲۰ متری خودروی آقای فخری زاده منفجر می‌شود و جمع این مواد جراحاتی را به ایشان وارد می‌کند و باعث شهادتشان می‌شود.

وزیر دفاع گفت: شهید فخری‌زاده معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی و دارای یک وجهه علمی و سابقه طولانی در نوآوری‌های دفاعی بود و شاگردان زیادی را هم تربیت کرد.

حاتمی با بیان اینکه کارهای ایشان در حوزه دفاعی بسیار بزرگ و پرثمر است، گفت: این شهید در صحنه مبارزه با کرونا یکی از پیشگامان بود. صنعت دفاعی در این موضوع کمک کرد. کیت تشخیص کرونا در مجموعه تحت مدیریت ایشان طراحی و ساخته شد. او یک عنصر موثر در نوآوری‌های دفاعی بود.

وی ادامه داد: اقدام امروز دشمن روشن است. دشمن، هرجایی که برای ملت ایران یک گام موثر و بلند برداشته شود را هدف قرار خواهد داد و حوزه دفاع به عنوان یک حوزه کاملاً موثر همواره مورد نظر و تهاجم دشمن بوده است.

منبع
mehrnews
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز