تشدید بارش‌ها در بیشتر نقاط کشور | پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات تهران

Submitted on ش., 11/21/2020 - 01:24

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه با ورود سامانه بارشی به کشور در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان و کرمانشاه شاهد بارش برف خواهیم بود اضافه کرد: همچنین در استان‌های لرستان، ایلام، شمال و شرق خوزستان، همدان، مرکزی، شمال غرب چهارمحال بختیاری هم شاهد بارش باران خواهیم بود.

او ادامه داد: در استان‌های قزوین ،البرز و تهران بارش باران و در ارتفاعات و نقاط سردسیر شمال غرب کشور، البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی افزود: از امروز فعالیت سامانه بارشی تشدید شده و علاوه بر استان‌های کرمان، کردستان، گیلان، کرمانشاه، لرستان در استان‌های خراسان شمالی و رضوی، سمنان، گلستان و اصفهان بارش باران خواهیم داشت.

او تصریح کرد: برای روز یکشنبه عمده فعالیت این سامانه بارشی در استان‌های ساحلی خزر، شرق و شمال شرق، نواحی مرکزی، جنوب غرب  کشور و دامنه‌های جنوبی زاگرس است.

ضیائیان بیان کرد: شدت بارش در روز یکشنبه در شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، جنوب اصفهان و غرب یزد خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: روز دوشنبه در استان گیلان و مازندران شاهد بارش باران خواهیم بود و در استان گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات کرمان و هرمزگان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: دریای خزر تا یکشنبه و شمال خلیج فارس در روز شنبه مواج است.

این کارشناس هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران هم گفت: آسمان تهران روز شنبه ابری همراه با مه رقیق و بارش باران است. برای امشب در برخی ساعات بارش باران و احتمال بارش برف در ارتفاعات هم پیش‌بینی شده است.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز