ترودو با صدور پاسپورت واکسن مخالفت کرد

Submitted on جمعه, 01/15/2021 - 00:50

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا گفت که می خواهد برای چند سال آینده به کانادایی‌ها خدمت کند و تمایلی به اجابت خواسته مخالفینش در ترک مسئولیت ندارد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، ترودو که در کنفرانس رویترز نکست سخن می‌گفت با بیان این مطلب بیان کرد که او مخالف ایده الزام مردم به داشتن اثبات دیجیتال (پاسپورت واکسن) در مورد واکسینه شدن آن‌ها علیه کووید۱۹ است.

با توجه به اینکه لیبرال‌ها در اقلیت مجلس عوام قرار دارند، این بدان معناست که اگر مخالفین ترودو از او حمایت نکنند سقوط خواهد کرد.

بر همین اساس لیبرال‌های ارشد معتقدند که آن‌ها انتظار دارند انتخابات دوره‌ای امسال برگزار شود و برخی به طور خصوصی سوال می‌کنند که وی چه مدت بیشتر می‌خواهد بر سر قدرت بماند.

ترودو ۴۹ ساله دارای سه فرزند در سن مدرسه است. وی نخستين بار در نوامبر ۲۰۱۵ مسئولیت نخست وزیر را به عهده گرفت و گاهي در خلال بحران بی وقفه شیوع کووید۱۹ خسته به نظر می‌رسید.

وی در مصاحبه روز پنجشنبه خود بیان کرد: «من هنوز کارهای زیادی در زمینه خدمت به این کشور در نظر دارم بنابراین من می‌خواهم چندین سال دیگر به کانادایی‌ها خدمت کنم».

ترودو با قول تمرکز بر رفع علل مشکلاتی مانند فمینیسم و ​​محیط زیست برای دور دوم نخست وزیری خود به قدرت رسید اما او به سرعت متوجه شد که باید با مسائلی از قبیل روابط با دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده و مسائل مربوط به شیوع کووید۱۹ نیز دست و پنجه نرم کند.

او بسیار متکی به کریستیا فریلند، متحد نزدیک خود است که اکنون سمت های وزیر دارایی و معاون نخست وزیر را در اختیار دارد است.

ترودو در پاسخ به این سوال که آیا فریلند ممکن است روزی رهبر حزب لیبرال شود نیز گفت: «مسئولیت من این است که بهترین تیم ممکن را برای خدمت به کانادایی‌ها در اطراف خود بیاورم. .. نمی‌توانم حدس بزنم که چه اتفاقی ممکن است در آینده رخ دهد.

وی همچنین صراحتا اظهار داشت که با پاسپورت واکسن برای افرادی که واکسینه شده اند مخالف است، ایده ای که در دانمارک در حال اجرا و با چالش‌های زیادی همراه است.

ترودو تصریح کرد: «من فکر می‌کنم نشانه‌هایی که نشان می‌دهد اکثریت قریب به اتفاق کانادایی‌ها واکسینه شده‌اند، بدون اینکه اقدامات شدیدتری انجام دهیم که می‌تواند تأثیرات تفرقه انگیزی بر جامعه و کشور داشته باشد ما را به نتایج خوبی می‌رساند».

منبع: سی تی وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز