طراحی عجیب یک هواپیمای نظامی در چین | تصاویر جنگنده‌ای که دم ندارد!

Submitted on س., 11/15/2022 - 00:52

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سان، طرح مفهومی مدل هواپیمای جنگی نسل ششم، هفته گذشته در یک نمایشگاه هوایی و تجارت هوافضا در استان گوانگدونگ چین به نمایش گذاشته شد.

طبق گزارش‌ها، صنعت هوافضای چین روی یک جنگنده نسل ششم کار می‌کند که سریع‌تر و پیشرفته‌تر از جنگنده‌هایی است که در حال حاضر در زرادخانه آنها وجود دارد.

این جت قابلیت مخفی‌ماندن بیشتری دارد که به آن اجازه می‌دهد تا انواع رادارهای مختلف را دور بزنند.

طبق گزارش‌ها، کاهش کشش و پرواز با سرعت بالا و کروز پایدار، کارایی هواپیما را بهبود می‌بخشد.

با این حال، نداشتن دم عمودی یک جنبه منفی نیز دارد. عدم وجود آن می‌تواند به طور بالقوه جت را ناپایدارتر کند که ممکن است بر قدرت مانور آن تأثیر بگذارد.

مارک کلی، رئیس فرماندهی جنگ هوایی ایالات متحده در اوایل سال جاری گفت که پکن در حال حاضر در مسیر ساخت یک جت جنگی نسل ششم است.

گمان می رود این هواپیما رقیب جنگنده نسل بعدی سلطه هوایی (NGAD) نیروی هوایی ایالات متحده باشد.

در جریان کنفرانس هوایی، فضایی و سایبری در واشنگتن دی سی در سپتامبر امسال، «کلی» فاش کرد که ایالات متحده ممکن است دو نسخه از NGAD برای انجام ماموریت‌های دوربرد در اقیانوس هند و اقیانوس آرام و عملیات کوتاه‌برد در اروپا داشته باشد.

او گفت که کانسپت هواپیمای چین شبیه به ایده نسل ششم جت آمریکا به نظر می‌رسد، به همین دلیل است که نیروی هوایی ایالات متحده باید جنگنده NGAD را «حداقل یک ماه قبل از رقبا» تولید و وارد میدان کند.

در سال ۲۰۲۱ در یکی از تأسیسات تولید جت‌های چینی، یک بدنه جنگنده بدون دم مشاهده شد، اما مشخص نیست که آیا این بدنه همان چیزی است که در نمایشگاه هوایی ژوهای در گوانگدونگ به نمایش گذاشته شد یا خیر.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز