تمام منابع IMF برای مبارزه با کرونا به میدان می‌آید

Submitted on س., 03/24/2020 - 01:30

به گزارش اقصانیوز؛​ هزینه‌های انسانی همه‌گیر شدن کورونا بسیار وسیع است و همه کشورها برای حفاظت از مردم و محدود کردن آسیب‌های اقتصادی باید با هم همکاری کنند. این یک لحظه برای همبستگی است.

موضوع اصلی جلسه امروز وزرا دارایی G20 و مدیران دولت مرکزی بانک مرکزی همین مسئله بود.

اول، چشم‌انداز رشد جهانی: که برای سال 2020 منفی است. رکود اقتصادی که هزینه آن حداقل به اندازه بحران جهانی مالی یا بیشتر از آن خواهد بود  درکمین است. اما ما انتظار داریم که در سال 2021 میلادی وضعیت بهبود یابد. برای رسیدن به آن نقطه، اولویت‌بندی‌های مناسب، مهارگسترش بیشتر ویروس و تقویت سیستم‌های درمانی در همه جا دتیا مهم است. تأثیر این بحران بر اقتصاد جهانی شدید و جدی خواهد بود، اما هرچه گسترش ویروس سریعتر متوقف شود، بهبود سریعتر و قوی‌تر خواهد بود.

ما از اقدامات مالی فوق‌العاده‌ای که بسیاری از کشورها قبلا در جهت تقویت سیستم‌های بهداشتی و محافظت از کارگران و بنگاه‌های تحت تأثیر انجام داده‌اند، کاملا حمایت می‌کنیم. ما از حرکت بانکهای بزرگ مرکزی برای سهولت در سیاست پولی استقبال خواهیم کرد.. این تلاش‌های جسورانه نه تنها به نفع هر کشور بلکه برای کل اقتصاد جهانی است. حتی بیشتر، به‌ویژه در جبهه مالی مورد نیاز خواهد بود.

دوم، اقتصادهای توسعه یافته  به طور کلی شرایط بهتری برای پاسخ به بحران دارند، اما بسیاری از اقتصادهای نوظهور و کشورهای کم درآمد با مشکلات بسیار جدی و چالش های بسیاری مواجه خواهند شد. این کشورها از جان به خروجی سرمایه آسیب دیدند و همزمان درگیر چالش‌های داخلی خود نیز هستند. کشورهای نوظهور سرمایه‌گذاران به دلیل ریسک گسترش ویروس کرونا  تمایل بشتری به دارایی‌های کشورهایی که توان بهتری نسبت به   مهار گسترش بیماری از خود نشان دادند،  پیدا کرده‌اند.  در حال حاضر بیش از ۸۳ میلیارد دلار از  بازارهای نوظهور خارج شده است. اینه جم از ابتدای بحران ویروس کرونا تاکنون به ثبت رسیده است.  تاکنون در چنین بازی زمانی خروجی سرمایه  با این حجم سابقه نداشته است. اما بیشترین نگرانی صندوق بین المللی پول و بانک جهانی مربوط به کشورهای کم درآمد است پست که با چالش بدهی مواجه هستند.  البته بانک جهانی  در حال نظارت  دقیق تلاش برای رفع این‌گونه مشکلات در حال فعالیت است.

 سوم، صندوق  میتواند برای حمایت از اعضای از خود  اقدماتی به شرح زیرانجام دهد:

منبع
eghtesadnews
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز