تجمع اعتراضی در دانشگاه کردستان؛دانشجویان دانشگاه‌ صنعتی‌ شریف، علامه‌طباطبایی و خواجه نصیر دست به تحصن زدند

Submitted on ی., 11/27/2022 - 12:44

در حالیکه بیش از ۷۰ روز از آغاز اعتراضات مردمی در ایران می گذرد، تجمع‌های دانشجویی در اعتراض به کشته شدن مردم مناطق کُردنشین ایران و نیز بازداشت و ممنوع‌الورودی دانشجویان، همچنان ادامه دارد.

به گزارش هرانا ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شماری از دانشجویان دانشگاه کردستان، روز یکشنبه ۶ آذر، به همراه اساتید این دانشگاه، با سردادن شعارهایی همچون «دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد» و «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد»، دست به تجمع اعتراضی زدند.

اعتراضات سراسری؛ امروز یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱، شماری از دانشجویان #دانشگاه_کردستان به همراه اساتید این دانشگاه، با سر دادن شعارهایی دست به تجمع اعتراضی زدند. #اعتراضات_سراسری #اعتراض #تجمع #حقوق_بشر #مهسا_امینی #ژینا_امینی #دانشجویان #mahsaamini pic.twitter.com/Hu09imWZFi

همچنین به دنبال انتشار فراخوان مشترک هفت دانشگاه در شهر تهران برای برپایی تجمع دانشجویی در حمایت از مردم کردستان، دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی شریف، علامه طباطبایی، خواجه نصیرالدین طوسی، امیرکبیر، تهران، شهید بهشتی و علم و صنعت، دست به تحصن و اعتصاب زدند.

خبرگزاری هرانا، تصاویری را از تحصن اعتراضی شماری از دانشجویان دانشگاه های صنعتی شریف و خواجه نصیرالدین طوسی در روز یکشنبه ۶ آذر منتشر کرده است.

امروز یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱، تصویری از تحصن دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف #تهران#اعتراضات_سراسری #اعتراض #تجمع #حقوق_بشر #مهسا_امینی #ژینا_امینی #دانشجویان #mahsaamini #دانشگاه_شریف pic.twitter.com/pZgh0Ra7fa

بر اساس این گزارش، گروهی از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر، با پوشاندن چهره های خود، نام دانشجویان زندانی را بر روی کاغذهایی نوشته و در دست گرفته اند تا اعتراض خود را نسبت به بازداشت و ممنوع الورود شدن آنها به دانشگاه نشان دهند.

امروز یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱، جمعی از دانشجویان #دانشگاه_خواجه_نصیرالدین_طوسی، در حمایت از اعتراضات سراسری دست به تحصن زدند.#اعتراضات_سراسری #اعتراض #تجمع #حقوق_بشر #مهسا_امینی #ژینا_امینی #دانشجویان #mahsaamini pic.twitter.com/QFyuDCxpeB

همزمان، دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی نیز در اعتراض به سرکوب و بازداشت دانشجویان و در حمایت از اعتراضات مردمی، تجمع کردند.

این دانشجویان در تجمع اعتراضی خود، با سر دادن شعارهایی چون «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» و «زن زندگی آزادی» و «دانشجو بیدار است از استبداد بیزار است»،خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند.

اعتراضات سراسری؛ امروز یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱، شماری از دانشجویان #دانشگاه_علامه_طباطبایی تهران، با سر دادن شعارهایی دست به تجمع اعتراضی زدند. #اعتراضات_سراسری #اعتراض #تجمع #حقوق_بشر #مهسا_امینی #ژینا_امینی #دانشجویان #mahsaamini #تهران pic.twitter.com/78ErJa1Dyq

روز گذشته، گروهی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت و نیز دانشگاه خوارزمی واحد کرج، در حمایت از مردم کردستان و همچنین در اعتراض به ادامه بازداشت دانشجویان، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

دانشجویان این دانشگاه ها در تجمع خود، شعارهایی چون «کُردستان تنها نیه ایران پشتیوانیه» و «جوانرود، کردستان، چشم و چراغ ایران»، سر دادند.

همچنین بر اساس تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی، روز گذشته جمعیت زیادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در اعتراض به مسمومیت غذایی ده‌ها نفر از دانشجویان این دانشگاه، دست به تجمع زدند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز