تغییر لوگوی گوگل به مناسب تولد سر جان تنیل تصویرگر داستان آلیس در سرزمین عجایب

Submitted on ش., 02/29/2020 - 01:19

گوگل امروز به مناسبت ۲۸ فوریه، زاد روز سر جان تنیل تصویرساز انگلیسی لوگوی خود را با یکی از نقاشی‌های وی تغییر داد.

سر جان تنیل متولد ۲۸ فوریه ۱۸۲۰ و درگذشتهٔ ۲۵ فوریه ۱۹۱۴، تصویر ساز انگلیسی بود که در زمینه طراحی فکاهی و کارتون‌سازی سیاسی فعالیت داشت.

شهرت جان تنیل بیشتر به دو دلیل است: اولاً او به مدت ۵۰ سال، اصلی‌ترین کارتونیست سیاسی، مجله انگلیسی پانج بود.

همچنین او تصویرسازی دو اثر از لوئیس کارول به نامهای آنسوی آینه و آلیس در سرزمین عجایب را انجام داده است.

آثار او در طول نیمه دوم قرن نوزدهم میلادی برجسته بود. آثار جان تنیل جهت مطالعه تاریج اجتماعی، ادبی و هنری آن دوره زمانی حائز اهمیت است.

ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب نام کتابی است که لوئیس کارول در سال ۱۸۶۵ منتشر کرد.

این کتاب که برای کودکان نوشته شده‌ است داستان خیالی سفر دختری به نام آلیس را تعریف می‌کند که به دنبال خرگوش سفیدی به سوراخی در زمین می‌رود و در آن‌جا با ماجراهای عجیبی روبه‌رو می‌شود.

آلیس در سرزمین عجایب و ادامه‌ی آن، که آن‌ سوی آینه (۱۸۷۲)، نام دارد درطی یک قرن و نیم بی‌وقفه تجدید چاپ شده و نه‌تنها در عرصه‌ی چاپ و نشر کتاب و تصویرگری، بلکه در دیگر عرصه‌های هنر نظیر پویانمایی، فیلم، موسیقی، عکاسی و نقاشی نیز تأثیرگذار و الهام‌بخش بوده ‌است.

مشارکت طولانی مدت تنیل و لوییس کارول نویسنده «آلیس در سرزمین عجایب» موجب خلق چندین کاراکتر کلاسیک مانند «آلیس» و «گربه چشایر» شد. این دو کاراکتر که محبوب سنین مختلف در دوره های گوناگون هستند، در دودل گوگل نیز به تصویر کشیده شده‌اند.

در توضیح گوگل به مناسبت دویستمین سالروز تولد سر جان تنیل چنین آمده است: تصاویر تنیل خیالات بچه ها و بزرگسالان را در نسل های مختلف به یک اندازه به هیجان آورده است، میراث او همانگونه که خوانندگان آثارش آن را گرامی می دارند، به شکوفایی خود ادامه می دهد.

جریمه ۱۵۰ میلیون یوروی گوگل توسط فرانسه

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز