تدابیر شدید امنیتی در بصره/ ورود داعشی‌ها به عراق در مقابل دیدگان نظامیان آمریکا

Submitted on چ., 12/08/2021 - 00:52

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابع آگاه از اقدامات و تدابیر امنیتی شدیدی که به دنبال انفجار روز گذشته در بصره حکمفرماست خبر دادند که از جمله آنها ممنوعیت تردد موتور سیکلت‌هاست.

همچنین سطح آماده باش نیروهای عراقی در بصره افزایش یافته است و اقدامات امنیتی در مناطق شلوغ به منظور ممانعت از بروز هر رخدادی به اجرا درآمده است.

 

کشته شدن 10 تروریست در صحرای الانبار

اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق از کشته شدن 4 تروریست در درگیری با نیروهای عراقی در منطقه «کیلومتر160 »در صحرای الانبار خبر داد.

در بیانیه اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق آمده است: پهپادهای عراقی اقدام به انجام پرواز شناسایی در شمال منطقه «کیلومتر 160 » در صحرای الانبار کردند و پس از رصد تحرکات تروریست‌ها، جنگنده‌های« اف16 »مواضع تروریست‌ها را درهم کوبیدند که به کشته شدن 6 تروریست منجر شد.

اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق بیان کرد: به دنبال این عملیات هوایی، نیروهای تکاور لشکر پنجم ارتش به منظور بازرسی منطقه و جستجوی داعشی‌ها وارد عمل شدند که با چهار تروریست درگیر شده و آنها را کشتند.

ورود داعش به مناطق صحرایی عراق هم مرز با سوریه

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: داده‌های اطلاعاتی حاکی از تحرکات جدید داعش و ورود شماری دیگر از آنها از اراضی سوریه به سمت مناطق صحرایی میان استان‌های نینوا و الانبار عراق است.

این منبع گفت: با وجود اینکه داعشی‌ها از منطقه نزدیک به پایگاه آمریکایی در نوار مرزی با سوریه رخنه کرده‌اند؛ اما این نیروها هیچ اقدامی برای ممانعت از ورود آنها انجام ندادند و حتی به نیروهای عراقی هم اطلاع ندادند.

منبع عراقی بیان کرد: ورود این داعشی‌ها از سوریه به سوی مناطق صحرایی موصل نزدیک به مرزهای الانبار خطری بزرگ بر امنیت و ثبات مناطق غربی دارد و این تحرک سریع از سوی نیروهای امنیتی مورد حمایت نیروی هوایی عراق برای هدف قرار دادن آنها را طلب می‌کند.

صدای آژیر خطر در کنسولگری آمریکا در اربیل

منابع کُردی شب گذشته گزارش دادند که آژیر خطر در ساختمان کنسولگری آمریکا در اربیل، به صدا درآمده که به معنای وجود خطر و تهدید علیه نیروهای آمریکایی در این منطقه و کارمندان کنسولگری است.

اطلاعاتی درباره دلیل به صدا درآمدن این زنگ هشدار منتشر نشده است.

انتهای پیام/

منبع
tasnim
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز