TD بانک نرخ بهره را کاهش می دهد و خانه های اندکی در لیست جی تی ای قرار دارد، امسال قیمت خانه بالا می رود !

Submitted on ش., 02/08/2020 - 20:10

بنا بر گزارش ماهانه ی انجمن مشاوران املاک تورنتو (TREB) که روز پنجشنبه انتشار یافت، فروش و قیمت خانه در ماه ژانویه ی سال ۲۰۲۰ در جی تی ای افزایش یافت که
حجم فروش نسبت به سال گذشته ۱۵/۴٪ بالا رفت و قیمت متوسط فروش نسبت به سال گذشته ۱۲/۳٪ افزایش نشان داد. سالی که نکوست از بهارش پیداست !

(TREB) همچنین در این گزارش ماهانه پیش بینی کرد که بازار املاک در سال ۲۰۲۰ در حجم فروش و قیمت از سال ۲۰۱۹ فراتر می رود و این در حالی است که در سال ۲۰۱۸ شاهد افت بازار بودیم. پیش بینی می شود که فروش خانه تقریباً ۱۰۰۰۰ باب بیش از سال گذشته باشد. انتظار می رود که قیمت خانه به ۹۰۰۰۰۰ دلار برسد که نسبت به سال گذشته با متوسط قیمت ۸۱۹۳۱۹ دلار، افزایش ده درصدی داشته است.

مقاله ی بلومبرگ به این نکته اشاره می کند که (TREB) در پیش بینی هایش بسیار مطمئن است. حداقل دو دلیل برای این پیش بینی وجود دارد: یکی تقاضای بالا و دیگری عرضه ی کم می باشد.

Jason Mercer، مدیر تحلیل بازار Jason Mercer بیان داشت که پایه های اقتصادی در جی تی ای بازار را محکم و استوار کرده است و خریداران به تدریج با تغییرات سیاست های دولت خود را هماهنگ می کنند و برای خرید خانه به بازار بر می گردند. این سیاست ها از قبیل استرس تست سختگیرانه می باشد.

وی گفت که در معاملات ماه ژانویه می توان دید که فروش خانه های مستقل به میزان ۲۳/۳٪ نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و متوسط قیمت فروش از یک میلیون بیشتر بوده است که افزایش ۱۰/۵٪ درصدی داشته است. کاندو نیز روند افزایشی خود را ادامه داد و با حجم فروش فزاینده ی ۸/۳٪ مواجه بوده است و قیمت نیز به میزان ۱۵/۱٪ افزایش داشته است.

همزمان تأمین مسکن در محدوده ی تورنتو کاری بسیار سخت است. در ماه ژانویه تنها ۷۸۳۶ باب خانه ی جدید لیست شد که نسبت به همین زمان در سال گذشته کاهش ۱۷٪ درصدی داشت. سال گذشته تعداد ۹۴۵۶ باب خانه ی جدید در لیست قرار گرفت. سهام خانه در پایان ماه کاهش قابل توجهی داشت و نسبت به همین زمان در سال گذشته ۳۵٪
کاهش داشت.

Michael Collins ، مدیرانجمن مشاوران املاک در بیانیه ای گفت:« در قیاس با سال گذشته شرایط بازار سخت تر شده است و این باعث می شود که امسال شاهد قیمت های متوسط بالاتری باشیم.»

تحلیلگر بلومبرگ در مقاله ای دیگر گفت، TD Bank اولین بانکی بود که نرخ ۵ ساله ی مورتگیج ثابت را از ۵/۳۴ به ۴/۹۹ کاهش داد و مشتریان بانک از این «بهره ی خاص» خوشحال بودند. حتی بعضی ازمشتریان خاص با بهره ی ۳/۱۱٪ مورتگیج گرفتند.

دیگر بانک های تجاری بزرگ نیز از تی دی بانک پیروی کردند و این برای مشتریانی که خواهان دریافت مورتگیج بودند، خبر خوبی بود. برای مثال در مصاحبه ای با Rob McLister، پایه گذار وبسایت نرخ بهره ی مقایسه ای کانادا ( RateSpy.com )، اگر بانک و مؤسسات اقتصادی دیگر به تبعیت از TD، نرخ مورتگیج خود را کاهش دهند، انتظار می رود که بهار امسال بازار املاک فعال تر شود.

McLister همچنین اشاره کرد که « اگر بانک های بیشتری با نرخ بهره ی TD هماهنگ شوند، به طور حتم استرس تست آسان تر می شود که این قدرت بالقوه ی خریداران خانه را تا ۲٪ افزایش می دهد.

McLister افزود، در طی سال ها تجربه بهار بیشترین سهم را در معاملات خانه در طی سال دارد و هنگامیکه استرس تست برای گرفتن مورتگیج آسان شود، تأثیر آنی آن را در بازار املاک در این بهار خواهیم دید.

این متخصص مورتگیج همچنین گفت: «اینکه چند خریدار وارد بازار خرید خواهند شد، مورد نظر نیست بلکه مسئله ی مهم بخش روانی قضیه است.»

نرخ بهره توسط بانک TD کاهش یافته است و اساساً دلیل آن اوراق قرضه ی پنجساله ی دولتی است که در نیمه ی دسامبر سال گذشته که ۱/۷۰٪ بود روز دوشنبه به ۱/۳۴٪ کاهش یافت و قسمتی از آن به دلیل منظر اقتصادی کشور بعد از شیوع ویروس کرونا می باشد.
تورنتوپرشنز
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز