تاریخ و زمان مهم‌ترین رخدادهای ورزشی سال ۲۰۲۱

Submitted on س., 01/05/2021 - 01:24

با شیوع بیماری کرونا در تمام جهان، بسیاری از فعالیت‌های ورزشی سال ۲۰۲۰ یا لغو شدند و یا با تاخیر و بدون تماشاگر برگزار شدند. به همین خاطر فعالیت‌های ورزشی در سال جدید شلوغ‌تر از حد معمول شده است. از مهم‌ترین رخدادهای ورزشی که به سال ۲۰۲۱ موکول شدند می‌توان بازی‌های المپیک توکیو و مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا را نام برد.

هنوز هم به دلیل همه‌گیری کرونا در سال جدید هم احتمالا به تاخیر انداختن این بازی‌ها وجود دارد، اما طبق آخرین جدول زمانی منتشر شده تعدادی از ورزش‌های رقابتی مشخص شده را با هم بررسی می‌کنیم.

این مسابقه در شهر ملبورن از هشتم تا بیست و یکم فوریه (۲۰ بهمن تا سوم اسفند) برگزار می‌شود.

از ۱۵ ژانویه تنیس بازان معروف جهانی به استرالیا می‌آیند، زیرا باید دوره ۱۴ روزه قرنطینه خود را پشت سر بگذارند.

طبق گفته مسئولان برگزاری این مسابقات،فقط ۲۵ درصد ظرفیت سه ورزشگاه اصلی فروخته می‌شود. همچنین بلیط‌ها از طریق مجازی به فروش می‌رسند و به این شکل دیگر خطر انتقال ویروس از طریق مبادله کاغذ با هم صورت نمی‌گیرد.

در روز ۱۶ می (۲۶ اردیبهشت) در ورزشگاه شهر گدانسک در کشور لهستان بازی نهایی دومین رقابت‌های معتبر فوتبال باشگاهی در سطح قاره اروپا برگزار خواهد شد.

در ماه مارس ۲۰۲۰ هنگامی که قرار بود لیگ فوتبال اروپا در سطح قاره برگزار شود، به دلیل شیوع ویروس کرونا تابستان ۲۰۲۰ به صورت تک بازی (رفت و برگشت) در آلمان انجام شد.

روز ۱۶ مه هم فینال فوتبال زنان لیگ قهرمانان اروپا برگزار می‌شود. دو تیمی که به فینال رسیدند در جنوب سوئد در شهر گوتنبرگ با هم رقابت می‌کنند. در سال ۲۰۲۰ قهرمان لیگ اروپا تیم زنان المپیک لیون بود.

در فرانسه نیز مسابقات تنیس آزاد هر سال در هوای بهاری برگزار می‌شد ولی سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا به اواخر ماه سپتامبر تا اواسط اکتبر کشیده شد. اما در سال ۲۰۲۱ طبق سنت هر سال خود قرار است این مسابقات از ۲۳ می تا ۶ ژوئن در پاریس برگزار شود. قهرمان مسابقات سال ۲۰۲۰ رافائل نادال و ایگا اشویاتک بودند.

در روز ۲۹ می(هشتم خرداد) در شهر استانبول بازی نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار خواهد شد. این رقابت‌ها در سال گذشته بعد از موج اول کرونا متوقف شدند و در ماه اوت به اتمام رسیدند. قهرمان سال ۲۰۲۰  تیم بایرن مونیخ بود که پاری سن ژرمن را شکست داد.

از ۱۱ ژوئن تا ۱۱ ژوئیه رقابت‌های فوتبال جام اروپا (۲۱خرداد تا ۲۰ تیر) برگزار می‌شود که ۱۲ کشور قاره اروپا در آن شرکت می‌کنند. این مسابقات در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا به امسال موکول شده و به یورو ۲۰۲۰ معروف است.

خبر خوش به کسانی که علاقه‌مند به فوتبال هستند، در آمریکای جنوبی رقابت‌های «کوپا آمریکا» در همین بازه زمانی برگزار می‌شود. می‌توانند این مسابقات رادنبال کنند.

در روزهای ۲۶ ژوئن تا ۱۸ ژوئیه سال ۲۰۲۱ مسابقات دوچرخه سواری تور دو فرانس برگزار خواهد شد. این مسابقات درسال گذشته به دلیل کرونا حدود دو ماه تاخیر در اواخر تابستان برگزار شد.

مسابقات دوچرخه سواری امسال که صد و هشتمین دوره این مسابقات بود، قرار بود در کپنهاگ دانمارک آغاز شود ولی چون چهار بازی رقابتی فوتبال در آنجا برگزار شد، مسابقات «تور دو فرانس» به سال ۲۰۲۲ در دانمارک موکول شد. ابن مسابقات در سال ۲۰۲۱ در بندر برست در غرب فرانسه آغاز می‌شود.

مهم‌ترین رویداد ورزشی سال ۲۰۲۰ مسابقات المپیک و پارالمپیک توکیو بود که به دلیل شیوع کرونا به تابستان ۲۰۲۱ موکول شد.

از ۲۳ ژوئیه تا ۸ اوت رقابت‌های المپیک برگزار می‌شود، همچنین رقابت‌های پارالمپیک از ۲۴ اوت تا ۵ سپتامبر در پایتخت ژاپن برگزار می‌شود.

منبع: یورونیوز

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز