طالبان زنان افغانستانی را از رفتن به حمام‌های عمومی نیز منع کردند

Submitted on ی., 11/13/2022 - 11:48

به گزارش شبکه فرانس ۲۴، پس از ممنوعیت رفتن به پارک‌های تفریحی و سالن‌های ورزشی، محمد صادق عاکف مهاجر، سخنگوی امر به معروف و نهی از منکر طالبان روز یک‌شنبه ۱۳ نوامبر/۲۲ آبان‌ماه، رفتن به حمام‌های عمومی را نیز برای زنان ممنوع اعلام کرد.

ممنوعیت روز یک‌شنبه اسلام‌گرایان طالبان علیه زنان افغانستانی در حالی وضع می‌شود که حمام‌های عمومی مردانه و زنانه در همه شهرهای افغانستان جدا از هم هستند و در حمام‌های عمومی زنانه هیچ مردی اجازه حضور ندارد.

گروه افراطی طالبان که پس از به قدرت رسیدن دوباره در افغانستان ۱۵ اوت سال ۲۰۲۱ میلادی، زنان و دختران افغانستانی را از حق کار، تحصیل، مشارکت در صحنه سیاسی...محروم ساختند، طی روزهای اخیر مقررات زن‌ستیز خود را به شدت افزایش داده‌اند.  

افزایش ممنوعیت‌ها علیه زنان افغانستانی از سوی گروه طالبان، واکنش شهروندان این کشور و نهاد‌های حقوق بشری بین‌المللی که برای برابری جنسیتی مبارزه می‌کنند، به همراه داشته است. سازمان عفو بین‌الملل پیشتر در رشته توییتی خواستار لغو فوری این محدویت‌ها شد.

عفو بین‌الملل در رشته توییت اخیر خود که در پایان روز جمعه ۱۱ نوامبر/۲۰ آبان‌ماه، منتشر کرد، محدودیت‌های تازه طالبان را ضربه جدیدی به حقوق زنان افغانستانی خواند و تاکید کرد که جامعه جهانی نباید رنج زنان افغانستان و نقض حقوق آن‌ها از سوی طالبان را نادیده بگیرد.

The international community must not ignore the plight of women and girls in Afghanistan. pic.twitter.com/EFReIWhcHP

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز