طالبان دو مرد را به اتهام عضویت در داعش در کابل کشتند

Submitted on ی., 11/13/2022 - 09:48

باشندگان شهر کابل حوالی ساعت ۱۱ شنبه شب به وقت محلی، ۲۱عقرب/ آبان، از شنیدن صدای چهار انفجار و شلیک پی‌هم گلوله در منطقه خیرخانه کابل خبر دادند.

هرچند حکومت طالبان تاکنون واکنش رسمی در این مورد نداشته اما مسئولان امنیتی این گروه گفته‌اند که صدا‌ی انفجارهای اخیر ناشی از پرتاپ راکت در جریان عملیات علیه اعضای داعش بوده است.

مسئولان امنیتی طالبان بدون ذکر نام خویش گفته‌اند که در یک عملیات بر یک مخفی‌گاه گروه داعش در منطقه پنجصدفامیلی از مربوطات حوزه پانزدهم شهر کابل، دو عضو داعش را کشته‌اند و دو زن را نیز در پیوند به همکاری با این گروه بازداشت کرده‌اند.

به رغم اظهارات مسئولان امنیتی طالبان، منابع محلی می‌گویند که این گروه تحت نام داعش، در پی از بین بردن و حمله بر خانه‌های قوم تاجیک در شهر کابل هستند.

روح الله انوری یکی از باشندگان شهر کابل گفت:«طالبان در منطقه پنجصد‌فامیلی که شب گذشته عملیات نظامی علیه مخفی‌گاه داعش انجام داد، در حقیقت هیچ عضو داعش در این منطقه وجود ندارد، بلکه باشندگان این محل بیشتر شهروندان پنجشیر و سالنگ از قوم تاجیک هستند».

وی افزود که طالبان به بهانه های مختلف در پی از بین بردن سایر اقوام افغانستان هستند و افراد کشته شده از سوی طالبان نیز هیچ‌گونه رابطه‌یی با داعش نداشتند.

این شهروند کابل می‌گوید که از چند سال قبل، مرکز آموزش و سازماندهی گروه داعش در ولایات ننگرهار، نورستان و کنر است، اعضای داعش از این ولایات به شمال افغانستان فرستاده می‌شوند.

روح الله علاوه می‌کند که بیشتر اعضای داعش شهروندان افغانستان نیستند و از خارج مرز ها به این کشور می‌آیند، اما طالبان در تلاش است تا سایر اقوام افغانستان را تحت نام داعش نسل کشی نمایند.

طالبان در جریان سال جاری خورشیدی چندین عملیات نظامی را در منطقه خیرخانه که بیشتر باشندگان آن را تاجیک ها تشکیل میدهند، تحت نام مبارزه با داعش راه اندازی کرده‌اند و تاکنون ده ها تن را نیز به تهام همکاری با این گروه کشته اند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز