طالبان در پنجشیر به تخریب جنگل‌ها و تصرف منازل (جایداد) مردم روی آورده‌اند

Submitted on Mon, 11/28/2022 - 07:45

منابع محلی در ولایت پنجشیر، روز دوشنبه، 7قوس/ آذر، میگویند که نیروهای طالبان در برخی از روستاهای این ولایت، شماری از خانه های مسکونی باشندگانی را که کوچ اجباری داده اند به زور تصرف میکنند.

باشندگان پنجشیر میگویند که طالبان از بزرگان روستاها خواسته اند تا آمار خانه ها، زمین های زراعتی و باغ ها را که مالکان‌شان غایب هستند به حکومت این گروه گزارش دهند.

روزنامه اطلاعات روز افغانستان به نقل از باشندگان این ولایت نوشته است : حدود 50درصد باشندگان پنجشیر از سوی طالبان مجبور به ترک خانه و زمین های زراعتی شان شده اند و حالا طالبان در پی تصرف جایداد آنها هستند.

در برخی روستاهای مرکز ولایت پنجشیر طالبان اعضای خانواده های شان را در خانه های مسکونی باشندگان این ولایت جابجا کرده و از امکانات آنها استفاده میکنند.

همچنان این روند در شماری از ولسوالی ها/شهرستان های ولایت/استان پنجشیر نیز جریان دارد.

نیروهای طالبان علاوه بر تصرف جایداد باشندگان بومی پنجشیر با سرد شدن هوا به قطع جنگل‌ها نیز روی آورده و از درختان قطع شده به عنوان چوب سوخت استفاده میکنند.

منابع محلی گفته اند که طالبان روند قطع درختان جنگل‌های این ولایت را افزایش داده و از چوب درختان برای گردم کردن قرارگاه های نظامی خود استفاده میکنند.

باشندگان پنجشیر بارها در مورد قطع جنگل‌ها از سوی نیروهای طالبان، به حکومت این گروه شکایت کرده اند اما هیچگونه رسیدگی به شکایات آنها نشده است.

با وجود این، چندی قبل حکومت طالبان با نشر بیانیه‌ای قطع جنگل‌ها را در سراسر افغانستان ممنوع و تاکید کرده بودند که عاملان این کار مجازات خواهند شد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز