طالبان از مهاجرین افغانستان می‌خواهند تا در اعتراضات ایران و پاکستان اشتراک نکنند

Submitted on چ., 11/23/2022 - 07:40

عبدالرحمان راشد، معاون وزارت امور مهاجرین طالبان، چهارشنبه ٢قوس/٢٣‬ نوامبر، در نشستی در کابل اعلام کرد که مهاجرین افغانستانی در اعتراضات کشورهای ایران و پاکستان نباید اشتراک کنند.

براساس خبرنامه‌ای وزارت امور مهاجرین طالبان، عبدالرحمان راشد از کشورهای میزبان خواسته تا «مطابق به قوانین کشورشان با مهاجران برخورد نیک داشته باشند» و از مهاجران افغانستان نیز خواسته تا «در مسائل سیاسی و تظاهرات کشورهای میزبان اشتراک نکنند.»

راشد همچنین از دفتر پناهندگان سازمان ملل خواسته تا «از مهاجران افغان در کشورهای منطقه که مورد آزار و اذیت قرار میگیرند، حمایت کند.»

براساس گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده‌گان، در حال حاضر بیش از ٣‬ میلیون مهاجر افغانستانی در ایران و بیش از یک میلیون مهاجر افغانستانی در پاکستان زندگی می‌کنند که با سقوط افغانستان به دست طالبان، میزان مهاجرت شهروندان افغانستان به کشورهای همسایه به خصوص به ایران و پاکستان افزایش یافته است.

وزارت امور مهاجرین طالبان در شرایطی از شهروندان افغانستان خواسته که در اعتراضات کشورهای ایران و پاکستان اشتراک نکنند که پس از کشته شدن مهسا امینی، دامنه اعتراضات در ایران گسترش یافته و حالا بیش از دو ماه می‌شود که این اعتراضات سراسری در داخل ایران ادامه دارد.

براساس گزارش‌ها، تاکنون در این اعتراضات سراسری ایران بیش از ٤‬٠٠ تن کشته شدند و هزاران معترض دیگر نیز توسط نیروهای دولت ایران بازداشت شد‌ه‌اند.

در پاکستان نیز پس از برکناری عمران خان از مقام نخست وزیری این کشور، هواداران او تظاهرات گسترده‌ای را به راه انداخته‌اند که در یکی از این تظاهرات، عمران خان نیز از از قسمت پا زخمی شد. گفته شده که تظاهرات هواداران عمران خان قرار است دوباره آغاز شود.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز