سواحل شلوغ اسپانیا و نگرانی دولت‌های اروپایی از بازگشت مسافران با «سوغات کرونا»

Submitted on ی., 07/26/2020 - 13:31

وزارت خارجه اسپانیا روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از نظر دولت این کشور، کانون‌های شیوع ویروس کرونا در اسپانیا شناسایی شده و تحت انزوا و کنترل است. این وزارتخانه تاکید کرد: «اسپانیا کشوری مطمئن است.»

این تاکید دولت اسپانیا در حالی است که محدودیت‌های اعمال شده برای شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اخیر، به شدت به اقتصاد وابسته به صنعت توریسم این کشور ضربه زد.

اما آمارهای رسمی نشان می‌دهد که شیوع ویروس کرونا در اسپانیا بار دیگر اوج گرفته و فقط از روز پنج‌شنبه تا جمعه گذشته، بیش از هزار نفر به مبتلایان اضافه شدند.

آمار روزانه مبتلایان به کرونا طی دو هفته اخیر در اسپانیا سه برابر شده است و بیش از ۲۸۰ کانون انتشار این ویروس از سوی مقامات بهداشت شناسایی شده است.

مقامات بهداشت اسپانیا به ویژه نگران شیوع ویروس کرونا در دو ایالت آراگون و کاتالونیا هستند. آنان مجبور شدند دیسکوهای این منطقه را تعطیل کنند و مردم را به ماندن در خانه‌ها فرابخوانند. همچنین برگزاری برخی از مسابقات ورزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده است.

پیشتر ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه از شهروندان این کشور خواسته بود که از سفر به کاتالونیا و به ویژه شهر بارسلون، مرکز این ایالت خودداری کنند. اما گزارش‌ها حاکی از سفر فرانسوی‌ها به این منطقه بدون توجه به این هشدار دولت است.

علاوه بر فرانسه و بریتانیا، برخی دیگر از کشورهای اروپایی از جمله نروژ نیز محدودیت‌هایی را برای سفر به اسپانیا اعمال کرده‌اند. 

این در حالی است که اسپانیا، به ویژه سواحل این کشور مقصد مورد علاقه بسیاری از اروپایی‌های ساکن شمال این قاره برای گذراندن تعطیلات تابستانی است. به همین دلیل، بریتانیایی‌هایی که از اسپانیا به کشور خود بازگشته‌اند به این تصمیم ناگهانی دولت لندن اعتراض کرده‌اند.

در موج اول شیوع ویروس کرونا در اروپا، اسپانیا در میان چهار کشور دارای بیشترین تعداد قربانی این ویروس در این قاره بود.

کرونا تاکنون بیش از ۲۷۲ هزار نفر از مردم این کشور را آلوده کرده و جان بیش از ۲۸ هزار و ۴۰۰ نفر را گرفته است.

 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز