سرقت از جواهر‌فروشی مونترال به مبلغ بیش از 1 میلیون دلار

Submitted on چ., 12/08/2021 - 00:52

سرقت از جواهر‌فروشی مونترال به مبلغ بیش از 1 میلیون دلار

جواهرساز کبکی از سرقت بیش از 1 میلیون دلار در یک شب خبر داد

صاحبان یک جواهر‌فروشی مونترال از سرقت تمام طلا، جواهرات قیمتی‌شان به ارزش 1 میلیون دلار که حاصل چهل سال کارشان بوده خبر دادند.

در این ویدئو به نظر می‌رسد یکی از دو مرد کلاهدار در حال دستکاری وسایل الکترونیکی است و یکی از سارقان قبل از اینکه دستش را روی لنز بگذارد، می‌گوید: ببین، یک دوربین آنجاست.

مونا صفادی، که همسر صاحب این جواهرفروشی گفت: این مردان قبل از سرقت، دسترسی به اینترنت مغازه را قطع و همه دوربین‌ها را غیرفعال کردند.

او با بیان اینکه خانواده‌اش ابتدا خبر سرقت را از صاحبان یک خشک‌شویی در همسایگی مغازه‌شان شنیده‌اند بیان کرد: خبر وحشتناکی بود. آن‌ها دیوارها را شکسته بودند تا به فروشگاه ما برسند.

وی افزود: آن‌ها برای پیدا کردن راهی به مغازه چندین محل را حفر کردند تا دنبال مکان مناسب برای ورود بودند، جایی که تداخل کمتری از طریق تمام لیزرها و پانل‌های هشداری که ما راه‌اندازی کرده‌ایم داشته باشند.

رامی صفادی مالک جواهر‌فروشی مونترال نیز گفت: برای این کار فولاد را بریده و تمام سیمان‌ها را شکسته‌اند. آن‌ها هر چهار گاوصندوق ما را زدند و ما همه چیز را از دست دادیم. ما بیش از 1 میلیون دلار سرمایه‌مان را از دست داده‌ایم.

به گفته پلیس مونترال گزارش این سرقت صبح روز 30 نوامبر دریافت شده است.

سخنگوی SPVM نیز به CTV گفت که بازرسان در حال بررسی فیلم‌های امنیتی آن شب هستند.

صفادی می‌گوید چون خانواده‌اش به سیستم امنیتی مغازه اطمینان داشته‌اند و قیمت بیمه نیز بالا است بیشتر اجناس تحت پوشش بیمه سرقت قرار نگرفته‌اند.

به گفته وی بیمه کردن کل طلا و جواهرات‌شان برای آن‌ها 70 هزار دلار اضافی به ازای هر 1 میلیون دلار جنس هزینه داشته است و در این صورت باید قیمت‌هایشان را نیز خیلی گران می‌کردند.

به گفته ادواردو نانوس، صاحب بیژوتری روزاس در بلوار سنت لوران، این اتفاق برای بسیاری از جواهر‌فروشی‌های مونترال ممکن است رخ دهد.

او نیز گفت پس از اینکه دزدان دو گاوصندوق با امنیت بالا را از مغازه او برداشتند، او هنور نتوانسته ضررهای خود را جبران کند.

او افزود: این مانند یک کابوس وحشتناک است. من تقریباً دو سال است که هر روز این کابوس را زندگی کرده‌ام. بنابراین وقتی مونا با من تماس گرفت و وضعیت آن‌ها را به من گفت، وحشت کردم.

برای تجارت با قلب‌های شکسته

جواهرفروشی Bijouterie Futuriste با وجود خسارات سنگین ناشی از سرقت همچنان باز و فعال است.

مونا صفادی در این باره اظهار داشت: آن‌ها مشتریان‌شان را بسیار دوست دارند. هرگز تعطیل نشدند. آن‌ها برای تجارت با قلب‌های شکسته باز هستند.

۱۵ مورد از عجیب ترین سرقت های سال ۲۰۲۰ در کانادا

جوان همیلتونی متهم به سرقت 46 میلیون دلار ارز دیجیتال از شهروندان ایالات متحده شد

منبع: سی‌تی‌وی نیوز

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز