سرانجام آمریکا مرز زمینی با کانادا را از نوامبر باز می‌کند؛ پاسخ همه سوالات در اینباره اینجاست

Submitted on پ., 10/14/2021 - 01:20
سرانجام ایالات متحده امروز اعلان کرد که مرزهای زمینی و بنادر ورودی خود را به روی مسافران تفریحی واکسینه شده کانادایی و مکزیکی از ماه آینده بازگشایی می‌کند. مسافران زمستانی کانادایی، موسوم به پرندگان برفی که با فرا رسیدن اواسط پاییز و برای گذراندن ماه‌های سرد کانادا به نقاط گرم جنوبی آمریکای مسافرت می‌کنند، باید از اواسط این ماه تکلیف بلیت‌هایشان را روشن کرده باشند.
این در حالی‌ست که دو ماه پیش کانادا در طی اقدامی یک جانبه مرزهایش را به روی آمریکا باز کرده بود و سپس در ماه گذشته مرزهایش را به روی دنیا نیز گشوده است.

sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیاChatr best sale discounted plan Toronto

 
سرانجام آمریکا مرز زمینی با کانادا را از نوامبر باز می‌کند؛ پاسخ همه سوالات در اینباره اینجاست
پس از مدت‌ها کش و قوس سیاسی بین کانادا و آمریکا، و اینکه در ماه گذشته آمریکا کانادا را در لیست "سفر نکنید" گنجانیده بود؛ اکنون می‌گوید مرزهای زمینی و دریایی در حال باز شدن هستند. مرزهای هوایی بین دو کشور هیچگاه بسته نبوده‌اند. بدین ترتیب پس از نزدیک به دو سال بسته بودن مرزها در تلاش برای جلوگیری از شیوع کوید-۱۹ بین کشورها که با ابتکار کانادا در دوران ترامپ آغاز شد، نوید کنترل شدن کرونا در دو سوی مرزها داده شده است. در همین حال، مسافران واکسینه شده از دیگر کشورهای جهان نیز خواهند توانست در اوایل ژانویه ۲۰۲۲ اجازه ورود به ایالات متحده را کسب کنند. این در حالی‌ست که کانادا از هفتم ماه سپتامبر مرزهایش را به روی جهان باز کرده است. البته کانادا می‌گوید کلیه مسافران باید با تست منفی کرونا وارد پرواز شوند و آنهایی که دو دوز واکسن زده‌اند فقط از رفتن به قرنطینه معاف خواهند بود.

Han Dong Toronto Canada MP

اما "کریستیا فریلند"، معاون نخست‌وزیر کانادا و وزیر دارایی امروز چهارشنبه در حالیکه مسرت از نگاهش می‌ریخت خواستار احتیاط کانادایی‌هایی شد که قصد مسافرت تفریحی با خودرو یا قطار به آمریکا را به دلایل غیر ضروری دارند. مدتی‌ست که کانادا در حال فشار آوردن به آمریکا برای باز کردن مرزهایش است. فریلند ابتدا توصیه‌هایی که دکتر "ایلین د ویلا" ریاست بهداشت شهر تورنتو درباره اقدامات کنترل کرونا که پیش از او گفته بود را تکرار کرد، و سپس افزود: "شما می‌دانید که چه کارهایی را باید انجام دهید و از چه کارهایی باید پرهیز کنید. اگر بتوانیم این پرهیز و این مراقبت را چند هفته دیگر نیز ادامه دهیم، کانادا واقعا می‌تواند کوید را به طور کامل پشت سر بگذارد". در اینجا به تمام مواردی که در رابطه با اعلان بازگشایی مرزهای بین دو کشور، از طرف آمریکا می‌دانیم، پاسخ می‌دهیم:
 

Car Home Low rate insurance بیمه

مرزهای زمینی کانادا و آمریکا دقیقا چه زمانی باز می‌شوند؟
مقامات کاخ سفید هنوز تاریخ مشخصی را برای بازگشایی مرزهای زمینی خود ارائه نکرده‌اند. زمان بازنگری بازگشایی مرزهای آمریکا، فعلا ۲۱ اکتبر (هفته دیگر) است، اما مقامات آمریکا گفته‌اند که باز شدن مرزها قطعا تا اوایل نوامبر رخ نخواهد داد.
 
آیا هنوز به نتیجه آزمایش منفی کوید-۱۹ نیاز خواهد بود؟
خیر. برخلاف قوانین پروازی، مسافران زمینی مجبور نیستند آزمایش منفی کوید-۱۹ خود را ارائه دهند مادامی که بتوانند ثابت کنند دو دوز واکسن مجاز را دریافت کرده‌اند. دیروز آمریکا واکسن‌های آسترازنکا و دو واکسن دیگر چینی را نیز به رسمیت شناخت، بدین ترتیب، کلیه کسانی‌که در کانادا واکسینه شده‌اند، واکسن‌شان مجاز شناخته می‌شود، اگرچه آمریکا خودش آسترازنکا را برای تزریق در داخل کشورش تایید و تزریق نکرده است. البته کانادا پس از گشودن مرزهای زمینی خود در ۹ آگوست گفته که شهروندان آمریکایی و ساکنان دائمی آن کشور حتی با زدن دو واکسن نیز برای مسافرت به کانادا باید آزمایش منفی کوید-۱۹ را نشان مسئولین مرزبانی کانادا دهند. این قانون روی مسافران کلیه کشورهای دیگر که از تاریخ ۷ سپتامبر مجاز به ورود به کانادا شده‌اند نیز اعمال می‌شود.
اما طبق قوانین جدید آمریکا، مقامات کاخ سفید گفتند که مسافران در گذرگاه‌های مرزی در مورد وضعیت واکسیناسیون خود به مرزبانان آمریکایی سوال‌کننده پاسخ خواهند داد و فقط کسانی که کاملا واکسینه شده‌اند اجازه عبور خواهند گرفت. البته هرکسی که در حال ورود به آمریکاست می‌تواند هر لحظه بصورت تصادفی، برای غربالگری انتخاب شود و او باید بتواند مدرک ثابت کننده دو دوز واکسن خود را نشان دهد.
 
کدام واکسن‌ها پذیرفته می‌شوند؟
"مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده" قبلا اعلام کرده بود که مسافران بین‌المللی که با واکسن‌های مجاز "سازمان بهداشت جهانی" و یا "سازمان غذا و داروی ایالات متحده" واکسینه شده‌اند، مورد تایید هستند. این شامل واکسن‌های آسترازنکا، کویشیلد، سینوک و سینوفارم نیز می‌شود که پیشتر توسط سازمان بهداشت جهانی تأیید شده‌اند اما سازمان غذا و داروهای ایالات متحده آنها را تایید نکرده است. همچنین واکسن‌های فایزر، مدرنا و جانسون – جانسون که تائیدیه هر دو سازمان را دارند، بطور خودکار پذیرفته هستند.
 
آیا دوزهای مختلط پذیرفته می‌شود؟
مقامات کاخ سفید روز سه‌شنبه گفتند که ایالات متحده هنوز در حال تصمیم‌گیری در مورد این است که آیا مسافرانی که دو دوز مختلف واکسن دریافت کرده‌اند را بپذیرد یا نه. بسیاری از کانادایی‌ها دو دوز واکسن‌های مختلف واکسن را زده‌اند، برای مثال پس از دوز اول آسترازنکا، مدرنا یا فایزر، دوز دوم را فایزر یا مدرنا زده‌اند. عدم تمایل آمریکا به پذیرش واکسیناسیون مختلط می‌تواند مشکلاتی را برای بیش از ۱۰ درصد کانادایی‌ها ایجاد کند زیرا طبق آمار حدود ۳,۹۱۱,۳۰۳ کانادایی دو دوز مختلف واکسن زده‌اند.
دکتر "ترزا تام"، مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا گفت که مقامات کانادایی "سخت در تلاش هستند" تا کشورهای دیگر وضعیت واکسیناسیون قاطی کانادایی‌ها را به رسمیت بشناسند. وی افزود: "{مقامات آمریکایی} هنوز در حال کار بر روی همه چیز هستند، بنابراین ما مشتاقانه منتظر هستیم تا ببینیم در پایان آنها چه خواهند کرد. اما بگذارید فقط بگوییم که ما هیچ کوتاهی در واکسیناسیون در کانادا نکرده‌ایم". آمریکا می‌گوید هنوز در حال بررسی پذیرفتن اسناد رسمی مناسب برای وضعیت واکسیناسیون افراد نیز هست.
 
مسافران یک دوز زده چه می‌شوند؟
"آلخاندرو مایورکاس"، وزیر امنیت داخلی آمریکا روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت مسافرانی که فقط یک دوز واکسن از واکسن‌های دو دوزه را زده‌اند اجازه عبور از مرزهای زمینی آمریکا را نخواهند داشت. مشخص نیست که آیا استثنائاتی برای مسافرانی که از کوید-۱۹ بهبود یافته‌اند ، اعمال می‌شود یا خیر.

بیشتر بخوانید:

پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
منبع
iranstar

بیشترین بازدید اخبار امروز