صلیب سرخ: سوءتغذیه ۹۰ درصد در افغانستان افزایش پیدا کرده است

Submitted on جمعه, 11/25/2022 - 10:44

کمیته صلیب سرخ با اشاره به فرار رسیدن زمستان و بدتر شدن بحران اقتصادی در افغانستان، می‌گوید اخیرا موارد سینه بغل و سوءتغذیه در میان کودکان در افغانستان افزایش پیدا کرده است.

در گزارش کمیته صلیب سرخ آمده که در ۳۳ بیمارستانی که در سراسر افغانستان زیر حمایت این کمیته قرار دارند، موارد سوءتغذیه در سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

آمارهای کمیته صلیب سرخ نشان می‌دهد که از ۳۳ هزار مورد سوءتغذیه در سال گذشته، امسال این رقم به ۶۳ هزار مورد رسیده است.

در کنار سوءتغذیه که ناشی از اقتصاد ضعیف مردم است، اینک در آستانه زمستان، مساله گرم کردن خانه‌ها و بیماری‌هایی چون سینه‌بغل نیز به آن افزوده شده است.

کمیته صلیب سرخ همچنان می‌گوید که در سال جاری میلادی موارد ابتلا به سینه بغل نیز رشد ۵۵ درصدی در میان کودکان داشته است.

با رسیدن زمستان، خیلی از خانواده‌ها که به دلیل اقتصاد ضعیف، توان سیر کردن شکم را ندارند، حالا باید نگران گرم کردن خانه‌های‌شان در روزهای سرد زمستان نیز باشند. آنچه که به باور رئیس کمیته صلیب سرخ، خیلی‌ از خانواده‌ها در زمستان پیش‌رو، ناگزیر هستند از این دو یکی را انتخاب کنند.

مارتین شوئپ، ريیس عمومی عملیاتی صلیب سرخ در این مورد می‌گوید که خانواده‌ها در افغانستان «با یک انتخاب غیرممکن مواجه هستند: غذا یا خریداری مواد سوخت».

اقتصاد ضعیف که پس از برگشت طالبان به قدرت، دامن‌گیر مردم افغانستان شده سبب شده تا خیلی از خانواده‌ها نه توان تامین غذا را داشته باشند و نه توان خریداری مواد سوخت را. آنچه که به باور رئیس کمیته صلیب سرخ سبب شده تا موارد سوءتغذیه و سینه بغل به گونه وحشتناک در میان کودکان در افغانستان افزایش یابد.

پس از برگشت طالبان به قدرت، بیکاری در سراسر افغانستان افزایش یافت و به بنیاد آمارها بیش از ۹۰ درصد مردم افغانستان با کمبود مواد غذایی روبه‌رو هستند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز