شهبانو فرح پهلوی خطاب به نیروهای سرکوبگر: «به نام یک مادر» درخواست می‌کنم «دست خود را به خون هم‌میهنانتان آغشته نکنید»

Submitted on چ., 09/28/2022 - 06:05

فرح پهلوی، ملکه پیشین ایران، درپیامی به مناسبت جنبش سراسری مردم ایران که با اعتراض به کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد آغاز شد، از این خیزش مردمی با عنوان «حماسه» یاد کرده و اعلام کرد: «من با نگرانی و امید، حماسه‌های شما را در درگیری با نیروهای فریب‌خوردگان سیاهی ساعت به ساعت دنبال می‌کنم».

در پیام شهبانو فرح پهلوی، با اشاره به «قتل مهسا امینی» و «جان‌باختن ده‌ها تن دیگر»، آمده است: «ادامه سرکوب و قتل و جرح هم‌میهنانم که برای آزادی برخاسته‌اند، دلم را شکسته و پاره پاره می‌کند».

ملکه پیشین ایران، ضمن «تسلیت» به «تمامی بازماندگان این وقایع وحشتناک»، خطاب به «فرزندان» ایران، تصریح کرد: «با همه دل‌شکستگی‌ها، ایران به پاخاسته را می‌بینم و با افتخار دلاوری و از خودگذشتگی شما را ستایش می‌کنم».

شهبانو فرح پهلوی، که همواره پیام‌های خود را با شعار «به امید پیروزی نور بر تاریکی و آزادی ایران زمین» به پایان می‌برد، در خاتمه، «به نام یک مادر»، از «فرد فرد نیروهای انتظامی، ارتش، سپاه، بسیج، لباس‌شخصی‌ها یا دیگران با هر گرایشی» درخواست کرد تا «دست خود را بیشتر به خون جوانان هم‌میهن خود آغشته نکنند».

«زن، زندگی، آزادی»، نماد خیزش سراسری ۱۴۰۱ در ایران، پایان‌بخش پیام ملکه پیشین ایران خطاب به تمامی فرزندان ایران است که برای احقاق حقوق اولیه خود با وجود سرکوب خونین به اعتراضات خود ادامه می‌دهند. 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز