شادی پس از باخت تیم ایران از آمریکا در جام جهانی؛ مأموران به سوی شهروندان تیراندازی کردند

Submitted on چ., 11/30/2022 - 05:06

دقایقی پس از باخت تیم ملی فوتبال ایران از آمریکا و حذف این تیم از رقابت‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر، بسیاری از مردم تهران و شهرهای مختلف ایران به خیابان آمده و از این رویداد ابراز خوشحالی کردند.

تیم ملی فوتبال ایران در چهارچوب این رقابت‌ها شامگاه سه‌شنبه ۸ آذر در برابر تیم ایالات متحده آمریکا با نتیجه یک بر صفر شکست خورد و از راهیابی به دور بعدی بازماند.

پس از شکست تیم فوتبال جمهوری اسلامی از تیم ملی آمریکا، مردم جوانرود با شعار "شهید نمی‌میرد" به خیابان آمده‌اند.هفته گذشته دست‌کم ۷ شهروند اهل جوانرود با شلیک مستقیم نیروهای حکومتی جانباختندساعات اولیه بامداد چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱#مهسا_امینی#ژینا_امینی pic.twitter.com/s84jH0U9bU

حکومت ایران برای برد احتمالی تیم ملی و برپایی جشن مانند شادی پس از پیروزی تیمش در برابر ولز خود را آماده کرده بود، اما آن گونه که می‌خواست نشد و تیم ملی «حماسه‌ساز» نگردید. بسیاری از مردم ایران اعضای تیم ملی را به دلیل همراهی با حکومت تقبیح کرده و این تیم را «تیم جمهوری اسلامی» خوانده‌اند.

تهران نازی‌آباد خوشحالی پس از باخت تیم جمهوری‌اسلامی.#مهسا_امینی pic.twitter.com/gK4xEDFyWO

گروه‌های زیادی از مردم به ویژه در تهران و شهرهای کردنشین غرب کشور و نیز زاهدان که برای شادی از خانه بیرون آمده بودند، تا ساعات آغازین امروز چهارشنبه در خیابان ماندند و به رقص و پایکوبی پرداختند.

فورینیروهای سرکوبگر حکومتی در میدان سرباز مریوان به سوی مردمی که برای شادی پس از شکست تیم فوتبال جمهوری اسلامی از آمریکا به خیابان‌ها آمده بودند، تیراندازی می‌کننند.ساعات اولیه بامداد چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱#مهسا_امینی#ژینا_امینی pic.twitter.com/4iSQ2BhZfo

به گزارش منابع محلی کردستان، نیروهای سرکوبگر حکومتی در چهارراه سیروس سنندج به سوی مردمی که شادی می‌کردند گاز اشک‌آور پرتاب کرده و به سوی آنان تیراندازی کردند.

کرمانشاه، بامداد چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱شلیک نیروهای حکومتی به سوی اتومبیلی که پس از شکست تیم فوتبال جمهوری اسلامی از تیم آمریکا جهت ابراز خوشحالی به خیابان‌ها آمده بودند. این مادر فریاد می‌زند "بچه‌ام را کشتید".اطلاع دقیقی از وضعیت سلامتی این شهروند در دسترس نیست#ژینا_امینی pic.twitter.com/xeAz74RFnK

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو کردستان می‌نویسد که نظیر همین رویداد در مریوان نیز اتفاق افتاده و مأموران در این شهر نیز به سوی مردم حاضر در خیابان شلیک کردند.

همین منبع ویدیویی از کرمانشاه را در حساب توییتری خود همرسان کرده که در آن زنی رو به مأموران فریاد می‌زند: بچه‌ام را کشتید!

از سرنوشت فردی که گفته می‌شود بر اثر تیراندازی مأموران به خودرو شخصی عبوری در این صحنه کشته شده، اطلاعی در دست نیست.

کتک زدن زنی که در حال خوشحالی بود در قزوین توسط نیروهای جمهوری‌اسلامی. هشتم آذر#مهسا_امینی https://t.co/I5ODv4RSQD pic.twitter.com/sIF7Sz2YPj

در ویدیویی دیگر از قزوین، مأموران پلیس ضد شورش در حال برخورد با یک زن دیده می‌شوند که یکی از آنها به سر زن، مشت می‌زند.

گزارش‌های دیگری نیز از تیراندازی مأموران به سوی مردم حاضر در خیابان در دزفول و بهبهان حکایت دارد.

از سوی دیگر مأموران پلیس قطر نیز شامگاه گذشته در دوحه با مخالفان جمهوری اسلامی در بیرون از ورزشگاه رفتار خشنی داشته و شدیدا با آنها برخورد کردند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز