سه گردباد و باران شدید در انتاریو، تورنتو دوباره زیر آب می‌رود و باران ادامه دارد؟

Submitted on س., 08/04/2020 - 01:19
محیط زیست کانادا می‌گوید تحقيقات مقدماتی این سازمان نشان می‌دهد که در طوفان‌های عصر روز يكشنبه در شرق و جنوب انتاريو حداقل ۳ گردباد به وقوع پیوسته است. "ژان فیلیپ بگین" هواشناس این سازمان در مصاحبه دوشنبه بعدازظهر (۳ آگوست) گفت: گردبادها حوالی ساعت ۷ بعدازظهر به وقت شرق کانادا در "کامدن" شرقی، "آکسفورد میلز" و "کین‌مانت" انتاریو ثبت شده‌اند.
در کامدن، باد با حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت درختانی را شکسته و تیرهای برق را انداخته و سقف‌هایی را کنده است. سرعت باد در آکسفورد بین ۹۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و در کین‌مانت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت بوده است.

Sarafi Arz Taheri Exchange Toronto Canada
insurance بیمه

 
سه گردباد و باران شدید در انتاریو، سیل در تورنتو و ادامه باران
دو گردباد ثبت شده دیروز در انتاریو جزو ‌ای‌اف-۰ دسته‌بندی شدند که جزو ضعیف‌ترین طوفان‌ها در مقیاس "فوجیتا" هستند که آژانس‌های هواشناسی برای اندازه‌گیری نیروی گردبادها از آن استفاده می‌کنند اگرچه طوفان کینمونت در دسته اف-۱ قرار می‌گیرد.
محیط زیست می‌گوید تحقیقات در این زمینه هنوز ادامه دارد زیرا در منطقه کامدن آسیب‌ها در منطقه‌ای بسیار باریک به طول فقط ۲۰۰ متر متمرکز شده که نادر است، در اغلب موارد گردبادها دو یا سه کیلومتر عرض دارند.
از طرف دیگر پلیس تورنتو می‌گوید که وقوع سیل در منطقه را زیر نظر دارد و به رانندگان هشدار می‌دهد که مراقب جاده‌های آبگرفته باشند و از مردم خواست در صورت دیدن سیل و آبگرفتگی آنرا به پلیس گزارش دهند. پلیس به دلیل جاری شدن سیل، باند چپ مسیر شمالی بزرگراه "دان‌ولی پارک‌وی" را در منطقه خیابان "بلور" مسدود کرده و دو کامیون مشغول یدک‌کشیدن و نجات دادن خودروهای گیر کرده در سیل هستند.
سازمان حفاظت از تورنتو و منطقه می‌گوید هشدار سیلاب که از ظهر دوشنبه اعلان شده تا سه‌شنبه ادامه خواهد داشت زیرا زمین که از باران آخر هفته اشباع شده با بارش‌های بیشتر روز دوشنبه وضعیت را به نقطه خطر جاری شدن سیل می‌رسانند. حوضه‌های آبخیزی بزرگ‌شهر تورنتو در روز یکشنبه بین ۲۰ تا ۷۷ میلی‌متر باران دریافت کرد و یک سیستم بارشی نیز بصورت فعال در دوشنبه تا سه‌شنبه در منطقه حدود ۵۵ میلی‌متر دیگر بارش باران ایجاد خواهد کرد.
این سازمان به ساکنان نزدیک رودخانه‌ها، نهرها، و خطوط ساحلی توصیه کرده از نزدیک شدن به آب، رانندگی در جاده‌های دریاچه شده، بازی کودکان و حیوانات خانگی از مکان‌های تجمع آب یا زمین فرسوده جدا جلوگیری کنند. تورنتو و مناطق اطراف سال‌هاست که از وقوع سیل در فصل‌های بارش رنج می‌برد و این سازمان آبگرفتگی مجدد خیابان‌ها و جاده‌های اصلی بزرگشهر تورنتو را رد نکرد.
 
ادامه باران و طوفان آمریکا در راه کانادا
بنا به پیش‌بینی این سازمان، بارش باران تا چهارشنبه ساعت ۷ صبح ادامه خواهد داشت که میزان شدید بارندگی در ساعات ۵ صبح و ۵ عصر سه‌شنبه خواهد بود. بارش‌ها پس از مدتی وقفه مجددا از یکشنبه شب هفته آینده برای چند روز دیگر آغاز می‌شود.
این سازمان توضیح می‌دهد که طوفان "ایسایاس" که از امروز شرق آمریکا را در خواهد نوردید روز چهارشنبه بدون ورود به انتاریو در حالیکه بسیار ضعیف شده به استان‌های شرقی کانادا، نیوفاندلند، نیوبرانزویک، نواآسکوشیا و کبک خواهد رسید. رطوبت این سیستم با هوای گرم "برمودا" شرایط با شرجی و چسبنده می‌کند که همراهش برای این استان‌ها باران، رعد و برق و باد شدید خواهد آورد.
مرکز طوفان در کانادا همه نیوبرانزویک و قسمت‌های بزرگی از جنوب کبک را در خواهد نوردید. این مرکز می‌گوید: "یک دوره کوتاه باران شدید در اوایل چهارشنبه در قسمت‌هایی از جنوب کبک جنوبی مشاهده خواهد شد و شهرهای شرقی احتمالاً حداکثر ۵۰ میلی‌متر باران خواهند داشت. در مورد سناریوهای دقیق مسیر و شدت این طوفان هنوز قطعیتی وجود ندارد و سازما می‌گوید با دقت در حال نظارت بر وضعیت و تأثیرات طوفان است.

منبع
iranstar

بیشترین بازدید اخبار امروز