سفر‌های جاده‌ای در انتاریو برای مشاهدۀ رنگ‌های پاییزی

Submitted on س., 10/12/2021 - 12:41

سفر در پاییز و عبور از زیباترین جاده‌های انتاریو مشاهدۀ تغییر رنگ جادویی برگ‌ها در این استان تجربه ای خارق العاده برای مسافران فراهم می کند.. و با داشتن این همه جنگل و مناطق روستایی زیبا در انتاریو مجبور نیستید برای مشاهدۀ مناظر پاییزی در استان زیاد دور شوید.


در اینجا برخی از زیباترین سفرهای جاده‌ای در انتاریو که پاییز امسال می‌توانید بروید فهرست شده است.

فرونتناک کانتی Frontenac County


به دهکدۀ Ganaquoe بروید که به عنوان دروازۀ پارک ملی هزار جزیره شناخته می‌شود. در آنجا همچنین یک برج آسمانی [skydeck tower] قرار دارد که به شما امکان می‌دهد مناظر خارق‌العاده این مجمع‌الجزایر و رودخانۀ سنت لارنس را مشاهده کنید. برای قدم زدن بیشتر در میان برگ‌های پاییزی می‌توانید به دریاچۀ Sharbot، Bon Echo و پارک استانی فورتناک بروید.



کوهستان آبی Blue Mountain 


این منطقه برای تپه‌های غلتان و رنگ‌های براق در تضاد با رنگ آبی، آبهای خلیج Georgian معروف است. می‌توانید در غارهای این منطقه در امتداد تفرجگاه  Duncan  به جستجو بپردازید، بر روی پل معلق آنجا پیاده روی کنید، در آبگرم Scandinave Spa خستگی از تن به در کنید و با  forest coaster از رنگ‌های پاییز در آنجا لذت ببرید.



نورفوک کانتی Norfolk County


نورفوک کانتی هرچند بیشتر برای سواحلش از جمله  Long Point، Turkey Point، و بندر دووِر شناخته شده است، این فصل از سال‌ هم بسیار تماشایی می‌شود. این منطقه برای مشاهده رنگ‌های پاییزی با بزرگترین منطقه تالاب‌ها و جنگل‌ها در جنوب انتاریو عالی است. همچنین تعداد زیادی تاکستان و آبجوسازی در این منطقه وجود دارد.



خلیج کوینت Bay of Quinte


در این منطقه یک برج دیده‌بانی 10 متری قرار دارد که از آنجا می‌توانید رنگ‌های پاییزی را نظاره کنید. این ناحیه دارای 386 کیلومتر راه آبی، 20 منطقۀ حفاظت شده، و همچنین چندین شراب‌سازی و سرکه‌گیری است، و سفر جاده‌ای به آنجا در پاییز تجربه‌ای بی‌نظیر است.



مسکوکا Muskoka


این منطقۀ ییلاقی سحرانگیز تقریباً 6500 کیلومتر مربع وسعت دارد. مسکوکا محل چشم اندازهای دیدنی، و تعدادی آبشار معروف است، و در نزدیکی پارک استانی  Algonquin قرار دارد و زیبایی‌های طبیعی زیادی برای کشف در آن وجود دارد.



شبه جزیرۀ بروس


این بخش از تفرجگاه نیاگارا با دو پارک ملی، چندین منطقۀ حفاظت شده و یک زیبایی طبیعی خارق‌العاده بسیار محبوب است. برای دیدن جنگل‌های باستانی به Tobermory بروید و یا به سمت دهکدۀ کوچک بندری Lion's Head که سخره‌های شکل گرفته از سنگ آهک آن را احاطه کرده‌اند.



سو سنت مری Sault Ste. Marie


به خاطر این که نمی‌شود با قطار به سمت شمال انتارو و درۀ Agawa بروید، دلیل نمی‌شود که نتوانید از زیبایی‌های منطقۀ Sault Ste. Marie بی بهره شوید. بخشی از مسیر جاده‌ای Trans-Canada [که شرق و غرب کانادا را به هم متصل می‌کند] مستقماً از میان پارک استانی Lake Superior عبور می‌کند.



Niagara wine country


منطقۀ نیاگارا، پر است از دهکده‌های زیبا مانند،  Jordan، Lincoln، Beamsville، و Niagara-on-the-Lake. و بسیاری از شراب‌سازی‌های سطح جهانی هم در آنجا قرار دارد. همچنین یک طبیعت زیبا، سکوی تماشای مناظر و پیاده روی در نزدیکی آب‌های خروشان رودخانه و البته آبشارهای باشکوه وجود دارد که همه آنها با رنگ‌های پاییزی احاطه شده و آن را خارق العاده‌تر خواهند کرد.



Killarney


در اینجا یک پارک استانی بکر پیدا خواهید کرد که به قدری زیبا است که زمانی الهام بخش هنرمندان گروه هفت [گروه هفت که همچنین با نام «مکتب آلگونکویین» شناخته شده یک گروه از نقاشان منظره اهل کانادا است که از ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۳ فعالیت داشته‌اند] بوده است. با داشتن چشم اندازهای باورنکردنی مانند Crack، دریاچه‌های پر زرق و برق و کوههای La Cloche، تعجبی نخواهد داشت که چشم انداز ناهموار Killarney همیشه مورد علاقه پاییز است.



درۀ Ouimet   


اگرچه تا این درۀ عظیم در Dorion راه فراوانی است، اما رنگ‌های پاییزی (که در حال حاضر در اوج خود هستند) ارزش آن را دارد. پارک استانی دارای مسیرهای پیاده روی و کوه ‌پیمایی است. در ادامه مسیر پیاده‌روی در این ده، طولانی‌ترین پل معلق کانادا را در Eagle Canyon خواهید یافت.




اگر قصد رفتن به سفر جاده‌ای را دارید هنگام توقف در جاده مسئولانه عمل کنید. به اقدامات فاصله گذاری اجتماعی پایبند باشید و دور ریختنی‌های خود را به همراه خود ببرید تا منطقه را به همان زیبایی که تماشا کرده‌اید ترک کنید.

 

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز