سازمان بهداشت جهانی: به افراد دارای نقص ایمنی دوز سوم واکسن کرونا را بزنید

Submitted on س., 10/12/2021 - 04:34
امروز دوشنبه سازمان بهداشت جهانی توصیه کرد که کشورها به افرادی که دارای نقص ایمنی هستند دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند زیرا خطر ابتلا به عفونت‌های پیشرفته پس از ایمن‌سازی با دو دوز واکسن، برای آنها زیاد است.
این اعلان سازمان بهداشت جهانی یک ماه پس از آن منتشر می‌شود که نهاد مشورتی واکسیناسیون کانادا توصیه زدن دوز سوم را به افراد دارای نقص ایمنی قویا توصیه کرده بود.

sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیاChatr best sale discounted plan Toronto

 
سازمان بهداشت جهانی: به افراد دارای نقص ایمنی دوز سوم واکسن کرونا را بزنید
در حالیکه سازمان بهداشت جهانی قبلا گفته بود که کشورها دوز سوم واکسن را نزنند و بجای آن سعی کنند همه دنیا دو یا حداقل یک دوز واکسن بزنند، امروز گروه مشاوره راهبردی این سازمان در مورد ایمن‌سازی گفت که دوز اضافی و سوم باید "به عنوان بخشی از کمک‌های پایه، ضروری و اولیه به افرادی که احتمال دارد با کمک دو دوز واکسیناسیون هنوز در معرض خطر شدید کووید -۱۹ باشند، تزریق گردد". گروه اعلان کننده این خبر همچنین به افراد بالای ۶۰ سال توصیه کرد که یک تا سه ماه پس از دریافت دوز دوم واکسن‌های چینی "سینوفارم" و "سینوک"، و با استناد به شواهدی در مطالعات انجام شده در آمریکای لاتین که نشان می‌دهد این دو واکسن در طول زمان افت می‌کنند، مبادرت به زدن دوز سوم کنند.

Han Dong Toronto Canada MP

"کیت اوبراین"، مدیر واکسن سازمان بهداشت جهانی گفت که این هیئت سازمان بهداشت جهانی متشکل از متخصصان مستقلی‌ست که توصیه‌های بهداشتی می‌کنند اما قدرت نظارتی ندارند. این هیئت در جلسه ۱۱ نوامبر به سوالات مربوط به انواع نسخه‌های ویروس کرونا و کاهش احتمالی ایمنی، و نیز آخرین داده‌های جهانی تاثیرگذاری واکسن پرداخت. پس از مطرح شدن تاثیرگذاری‌های واکسن بود که این هیئت اعلان کرد زدن دوز سوم به افرادی که در خطر هستند را قویا توصیه می‌کند. اطلاعات و اعلانات این هیئت در اختیار سازمان بهداشت جهانی و سپس در اختیار کشورها قرار می‌گیرد.
 

Car Home Low rate insurance بیمه

درخواست کمپانی مرک از آمریکا برای دریافت مجوز قرص کوید
در همین حال، شرکت داروسازی مرک روز دوشنبه از نهادهای نظارتی ایالات متحده خواست تا مجوز استفاده از قرص کرونای این شرکت را صادر نماید. اگر سازمان غذا و داروی آمریکا این مجوز که ممکن است ظرف چند هفته آینده تصویب شود را صادر نماید، تبدیل به اولین قرص ضد کرونای جهان خواهد شد. سایر درمان‌های کرونا با مجوز، همگی مورد نیاز به تزریق دارند. طبق گفته شرکت مرک این قرص ضد ویروس که مردم می‌توانند آنرا برای کاهش علائم کرونا و تسریع بهبود در خانه مصرف کنند، برای استفاده در بیمارستان‌ها و نیز کمک به مهار شیوع بیماری در کشورهای فقیر با سیستم‌های بهداشتی ضعیف، بسیار مفید باشد.
سازمان غذا و داروی آمریکا می‌گوید قبل از تصمیم‌گیری در این زمینه، اطلاعات فرستاده شده شرکت در مورد ایمنی و اثربخشی این دارو را مورد بررسی دقیق قرار خواهد داد. شرکت مرک و شریک آن، "ریج‌بک بایوتراپتیکس" گفتند که آنها به طور خاص از آژانس خواسته‌اند تا این دارو برای بزرگسالان مبتلا به کووید -۱۹ خفیف تا متوسط که در معرض خطر بیماری شدید یا بستری شدن هستند، بصورت استفاده اضطراری، مجوز دریافت کنند.
 
وضعیت امروز کرونا در جهان
بر اساس ردیابی کرونا توسط دانشگاه "جان هاپکینز" آمریکا، تا بعدازظهر امروز دوشنبه، بیش از ۲۳۸ میلیون مورد کوید-۱۹ در سراسر جهان گزارش شده که تعداد کشته شدگان جهانی بیش از ۴.۸ میلیون نفر شده است. کانادا دیروز ۱,۷۲۷ مورد ابتلای جدید به کرونا و ۸ مورد مرگ را گزارش کرد، در حالیکه ایالات متحده ۳۹,۳۱۲ مورد جدید و ۴۱۲ مرگ، و ایران ۱۱,۲۵۶ مورد و ۲۲۲ مورد مرگ را ثبت کرده‌اند. روسیه امروز دوشنبه ۹۵۷ مورد مرگ ناشی از کرونا را گزارش کرده که نزدیک رکورد پیشینش در دو روز قبل به تعداد ۹۶۸ نفر است. تعداد ابتلاهای روزانه کرونای روسیه نیز ۲۹,۴۰۹ مورد بوده است.
سیدنی، بزرگترین شهر استرالیا، پس از آنکه درصد واکسیناسیونش به حد نصاب رسید، از امروز و پس از بیش از ۱۰۰ روز اجازه داد آرایشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی و کافه‌ها به روی مشتریان کاملا واکسینه شده بازگشایی شوند. "جاسیندا آردرن"، نخست وزیر نیوزیلند نیز در حالی محدودیت‌ها را در اوکلند برای یک هفته دیگر تمدید کرد که میزان واگیر در این شهر دوباره بسیار افت کرد و به صفر نزدیک شد اما جاسیندا گفت که معلمان و کارمندان بخش بهداشت و معلولیت باید کاملاً واکسینه شوند.
اما در آفریقا، دادستانی عمومی مصر روز یکشنبه گفت که پس از پیدا شدن هزاران واکسن بلااستفاده و خراب شده کووید -۱۹ که در امتداد یک کانال آب ریخته شده بود، دستور بازداشت سه نفر را صادر کرده است. تعداد یک دوز واکسن‌زده‌های مصر به زحمت از ۱۰ درصد بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید:

پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
منبع
iranstar

بیشترین بازدید اخبار امروز