رئیسی به وزارت خارجه دستور داد که با "فتنه‌های خارج از کشور" مقابله کند؛ احضار مجدد سفیر بریتانیا

Submitted on ی., 11/20/2022 - 13:06

به نوشتۀ خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی، در روز یکشنبه ۲٩ آبان، سایمون شرکلیف سفیر بریتانیا برای چهارمین بار به  وزارت امور خارجه احضار شده است. دلیل این احضار به نوشتۀ همین منابع "تهاجم یک گروه خشونت‌طلب به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن و بی احترامی به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران" بوده است.

این نخستین بار نیست که مخالفان جمهوری اسلامی در برابر سفارت ایران در لندن تجمع می‌کنند. این بار نیز آنان پرچم ایران با شیر و خورشید را در مقابل ساختمان سفارت برافراشته‌اند.

مقامات جمهوری اسلامی به شدت از فعالیت مخالفان رژیم در کشورهای خارجی خشمگین و نگران‌اند و مرتباً با احضار نمایندگان سیاسی و با توسل به تهدیدهای علنی و گاه پیام‌های آشتی‌جویانۀ غیرعلنی تلاش می‌کنند تا همکاری دولت‌های خارجی را برای جلوگیری از فعالیت مخالفان جلب نمایند.

با همین هدف، ابراهیم رئیسی از وزارت خارجه خواسته که از طرق دیپلماتیک و حقوقی، علیه "فتنه‌های خارج از کشور" اقدام کند.

رئیسی گفته است که دشمنان با استفاده از "جعل اخبار و روایت‌های دروغین از حوادث اخیر"، حملۀ تبلیغاتی خود را علیه جمهوری اسلامی ادامه می‌دهند و بنابراین لازم است که "رسانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط، اطلاع‌رسانی هوشمندانه، شفاف و دقیق" انجام دهند.

او همچنین از "شهادت کودکان، زنان، مردان و حافظان امنیت به دست اغتشاشگران" سخن گفت و خواستار "برخورد قاطع دستگاه‌های مسئول با آشوبگران" شد.

در اینحال، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد نیز خواهان بالا بردن "سطح سواد رسانه‌ای" شده و گفته است "فضای رسانه‌ای کشور وارد یک نزاع و تقابل قوی و جنگ شناختی شده و با توجه به گستردگی شبکه‌های اجتماعی، سواد رسانه‌ای به یک ضرورت تبدیل شده است".

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز