رئیس پلیس بین الملل ایران: هنوز حکم استرداد خاوری صادر نشده / پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد

Submitted on Mon, 10/11/2021 - 01:32

رئیس پلیس بین الملل ایران: هنوز حکم استرداد خاوری صادر نشده / پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد

سردار شیرزاد رئیس پلیس بین الملل ایران که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، در مورد استرداد محمود رضا خاوری یکی از اخلالگران کلان نظام اقتصادی ایران که به کانادا متواری شده است گفته: استرداد وابسته به روابط دیپلماتیک و قضایی کشورهاست و برای این مجرم به رغم صدور اعلان قرمز و دستگیری و برگزاری دادگاه حکم استرداد صادر نشده و همچنان پیگیری‌ها برای استرداد وی ادامه دارد.

سردار هادی شیرزاد در مورد خدمات پلیس بین الملل گفت: هدف از تشکیل این سازمان این است که اگر جرمی در کشوری رخ داده و مجرم فرار کرده و به خارج از کشور رفته است، بتوان مجرم را در هر کشوری که ساکن شده دستگیر و به کشورش که محل وقوع جرم است استرداد کرد.

وی افزود: اینترپل یک سازمان بین المللی است و به اعتقاد کارشناسان اولین سازمان بین المللی از نظر تعداد عضو است و نزدیک به ۱۰۰ سال است که این سازمان فعالیت خود را آغاز کرده است و ایران جزو اولین کشورهایی است که حدود ۶۰ سال با این مجموعه همکاری دارد.

رئیس پلیس بین الملل ناجا اظهار کرد: برای صدور اعلان قرمز برای مجرم باید پلیس مدارک، استناد و دلایل موجود مبنی بر مجرم بودن فرد موردنظر را برای دستگیری به سازمان اینترپل ارسال کند و وقتی درخواست به پلیس اینترپل داده می‌شود، سازمان اینترپل، درخواست و مدارک را بررسی کرده و اگر کارشناسان سازمان متبوع مدارک را تأیید کنند، اعلان قرمز در سامانه این پلیس بارگذاری خواهد شد.

وی ادامه داد: دومین گام شناسایی و دستگیری مجرمان و اقدام برای استرداد است و در روند استرداد، مجرم پس از دستگیری به دادگاه برای صدور حکم استرداد سپرده می‌شود تا حکم استرداد یا عدم استرداد آن صادر شود.

سردار شیرزاد که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، در مورد حکم استرداد خاوری یکی از اخلالگران کلان نظام اقتصادی ایران که به کانادا متواری شده است تصریح کرد: استرداد وابسته به روابط دیپلماتیک و قضایی کشورهاست و برای این مجرم به رغم صدور اعلان قرمز و دستگیری و برگزاری دادگاه حکم استرداد صادر نشده است و همچنان پیگیری‌ها برای استرداد وی ادامه دارد.

رئیس پلیس بین الملل ناجا اظهار داشت: افرادی که اعلان قرمز دارند همیشه تحت تعقیب هستند و از خدمات شهروندی کشورها محروم هستند و به محض خروج از کشوری که ساکن هستند دوباره روند اعلان قرمز آن‌ها اعمال می‌شود.

خانه ۹ میلیون دلاری همسر خاوری در تورنتو + فیلم

عدم همکاری پلیس کانادا برای استرداد خاوری

دستگیری خاوری در کانادا توسط پلیس ایران 

منبع: ایسنا

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز