روز جهانی تلویزیون؛ فعالیت بیش از ۵۰ درصد تلویزیون‌های افغانستان متوقف شده است

Submitted on Mon, 11/21/2022 - 08:12

امروز دوشنبه ۲۱ نوامبر/ ۳۰ آبان، مصادف با روز جهانی تلویزیون است که در سال‌های گذشته از این روز در افغانستان تجلیل می‌شد، اما امسال با حاکمیت طالبان از گرامیداشت این روز خبری نیست.

نهاد حمایت‌کنندۀ رسانه‌های آزاد افغانستان، نی به مناسبت روز جهانی تلویزیون با نشر اعلامیه‌ای نوشت که پس از حاکمیت طالبان در افغانستان، فعالیت بیش از ۵۰ درصد تلویزیون‌ها، ۴۸ درصد رادیوها و تمامی مطبوعات چاپی آزاد در این کشور متوقف شده است.

در این اعلامیه آمده است:

در این اعلامیه تصریح شده که تلویزیون به عنوان ابزار مفید نقش اساسی در اطلاع‌رسانی و نظم نوین رسانه‌ای در جهان داشته و یکی از پرمخاطب‌ترین نوع رسانه در سطح جهان توانسته جایگاهی خود را حفظ نماید.

این نهاد اظهار کرده است:

گروه طالبان در ماه اوت ۲۰۲۱، افغانستان را تصرف کرد که در پی آن محدودیت‌های شدید را بالای آزادی رسانه‌ها و فعالیت خبرنگاران وضع کردند.

در پی تسلط طالبان در افغانستان، برخی از خبرنگاران بازداشت، شکنجه و تهدید شدند و صدها تن از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای افغانستان را ترک کنند به کشورهای مختلف جهان پناه بردند.

نهاد حمایت کنندۀ رسانه‌های آزاد افغانستان، نی، در شرایطی آینده رسانه‌های این کشور را در هاله‌ای از ابهام و ناامیدی عنوان کرده که اخیراً عضویت افغانستان در ائتلاف جهانی آزادی بیان لغو شد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز