روحانی: "دور همی" در شب یلدا منکَر است

Submitted on ی., 12/20/2020 - 00:36

روز شنبه ۲٩ آذر/۱٩ دسامبر، حسن روحانی در جلسۀ ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا "روز پرستار" را به همۀ پرستاران تبریک گفت و در عین حال از مردم خواست که "به خاطر مصادف بودن با روز پرستار و برای حمایت از پرستاران"، دید و بازدیدها را طی شب یلدا متوقف کنند و به تماس از راه دور رضایت دهند.

روز پرستار در ایران پنجم جمادی الاولی است که گفته می‌شود زادروز حضرت زینب است. امسال این روز با ۳٠ آذر مصادف شده است. در سطح بین‌المللی، روز جهانی پرستار دوازدهم ماه مه (۲۳ اردیبهشت) است.

حسن روحانی گفت: "اینکه امروز هیچ شهری در کشور با وضعیت قرمز وجود ندارد، به معنای پایدار و دائمی بودن این شرایط نیست. اگر مراقبت نکنیم دوباره همان می شود".

او سپس با اشاره به مهمانی‌های شب یلدا گفت: "اجتماعات و دورهمی‌ها منکر است. دورهمی‌ها را باید تا پایان سال، تا سال آینده و تا زمانی که به ما گفته شود شرایط مناسب است، کنار بگذاریم".

روحانی تأکید کرد: "کسانی که می‌فهمند به کرونا مبتلا شده‌اند باید حتماً دو هفته را مراعات کرده و خود را قرنطینه کنند"...

روحانی چند بار تکرار کرد که "تجمع ها و دورهمی‌ها، حتی دورهمی‌های خانوادگی مشکل بزرگی است که باید به آن توجه داشته باشیم تا از این موج عبور کنیم و موج های دیگری نداشته باشیم‌".

طی دو هفتۀ اخیر، شیوع ویروس کرونا در ایران به وضوح کند شده و آمار روزانۀ مرگ به علت کووید ۱٩ نیز منظماً کاهش داشته است. سخنگوی وزارت بهداشت شمار قربانیان اپیدمی در شبانه‌روز گذشته را ۱۷۵ نفر ذکر کرده است.

در این وضعیت، مسئولان به شدت نگران شتاب مجدد اپیدمی در شب یلدا هستند. دو روز قبل، ستاد مقابله با کرونا مقررات خاصی را برای این روزها اعلام کرد. قرار است که مغازه‌ها از ساعت شش بعدازظهر تعطیل شوند و رفت و آمد نیز از هشت شب ممنوع گردد.

رئیس پلیس راه تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرده که در ساعات بعد از ظهر که ترافیک به اوج می‌رسد، "از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و حجم ترافیک را افزایش ندهند". او پیش‌بینی کرده که طی امروز و فردا (شنبه و یکشنبه)، تهران شاهد ترافیک سنگینی باشد که با نزدیک شدن به زمان ممنوعیت رفت و آمد، به تدریج متراکم‌تر شود.

 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز