رشد سکه در قرنطینه + نمودار

Submitted on ش., 11/21/2020 - 13:25

به گزارش اقتصادنیوز روز شنبه، سکه به کانال 12 میلیون تومانی وارد شد و دلار به بالای مرز 26 هزار تومانی رفت؛ در اولین روز آذرماه، بیشتر بازیگران رسمی در بازار حضور نداشتند و فعالیت خود را به دلیل تعطیلات مصوب ستاد کرونا به حالت تعلیق درآوردند. بسیاری از سکه فروش ها و مغازه های طلا در بازار بسته بودند و در نتیجه معامله ای انجام نمی شد. با این حال، در فضای غیررسمی و در حاشیه بازار تا حدی خرید و فروش سکه صورت می گرفت. در فضایی که معاملات کاهش یافته بود، سکه توانست حدود 2 درصد رشد کند و به مرز 12 میلیون تومانی برسد. دلار هم که بیشتر در فضای مجازی مورد معامله قرار می گرفت، کمی بیشتر از یک درصد تقویت شد و روی عدد 26 هزار و 100 تومان قرار گرفت. در ابتدای روز دلار تا سطح 26 هزار و 600 تومانی هم بالا رفت ولی نتوانست بالای سطح مقاومتی 26 هزار و 500 تومانی خود را حفظ کند، در نتیجه انتظارات کاهشی هم چنان در بازار فعال باقی ماند.

به گفته فعالان در ابتدای روز، نرخ حواله درهم حرکت صعودی داشت و بالای محدوده 7 هزار و 300 تومانی آغاز به کار کرد. همین مساله موجب شد که فعالان بازار داخلی هم با اطمینان بیشتری خریدهای خود را بالا ببرند. در ادامه روز قیمت درهم در مسیر نزولی قرار گرفت و بار دیگر به سوی محدوده 7 هزار و 200 تومانی عقب گرد کرد. این تغییر جهت موجب شد که انتظارات افزایشی هم در بازار تعدیل شوند.

با وجود رفتن دلار به بالای 26 هزار تومان در معاملات غیررسمی، صرافی های بانکی امروز قیمت فروش اسکناس آمریکایی را در همان کانال 25 هزار تومان نگه داشتند. برای خرید یک دلار از صرافی های بانکی، ساعت 4 بعدازظهر 25 هزار و 950 تومان نیاز بود.

در روز افزایشی دلار، شاخص کل بورس هم به رشد خود ادامه داد و حدود 6/1 درصد افزایش ارزش را ثبت کرد. برخی فعالان عنوان می کنند در دوران قرنطینه بازار سهام نسبت به سایر بازارها شانس بیشتری برای رشد خواهد داشت. با این حال، در روز اول هفته، این سکه بود که از سایر بازارها پیشی گرفت. البته از ان جایی که معاملات سکه از پشتوانه بنیادی زیادی برخوردار نبود، احتمال شکست دوباره قیمت ها به زیر مرز 12 میلیون تومانی وجود دارد.

منبع
eghtesadnews
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز