رهبران ایرانی تبار احزاب حاکم آلمان: نظارت جهانی، سرکوب شدید اعتراضات در ایران را مشکل کرده است

Submitted on چ., 11/23/2022 - 05:40

نشریه ورزشی کیکرز در آستانه حضور تیم ملی فوتبال ایران در دوحه به دیدگاه امید نوری‌پور درباره موقعیت این تیم پرداخته است.

همزمان، روزنامه معتبر سایت، تجربه‌های بیژن جیرسرایی را از دوران کودکی وی در ایران منعکس کرده است. جیرسرایی سه سال پیش از انقلاب بهمن ۱۳۵۷ در تهران به دنیا آمده و در ۱۱ سالگی به آلمان مهاجرت کرده است.

هر دو سیاستمدار که حزب‌هاشان در دولت ائتلافی اولاف شولتس حضور دارند، می‌گویند که مسائل ایران را با حساسیت زیاد دنبال می‌کنند.

امید نوری‌پور، در مصاحبه با نشریه ورزشی کیکرز از این که به تازگی ورزشکاران ایرانی از همسرایی سرود جمهوری اسلامی خودداری می‌کنند ابراز خرسندی کرد.

خبرنگار کیکرز با اشاره به پیشنهاد سپ بلاتر رئیس پیشین فیفا برای تحریم تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر، نظر نوری‌پور را در این‌مورد جویا شده است. نوری‌پور محروم کردن تیم ملی را یک شمشیر دولبه می‌داند و تصریح می‌کند:

نوری‌پور در این مصاحبه دو بازیکنی را که در مصاحبه‌های خود از دولت رئیسی ستایش کردند، سرزنش کرده و می‌گوید:

به گفته نوری‌پور، «قهرمانان واقعی» مردم ایران امروز علی دایی و علی کریمی هستند که در آلمان شناخته شده‌اند. وی می‌گوید که این دو تا چندی پیش با یکدیگر خصومت می‌ورزیدند، اما حالا  آشتی کرده و یک هدف را دنبال می‌کنند.

بخش مهمی از مصاحبه بیژن جیرسرایی دبیرکل حزب دموکرات آزاد به تشریح تجربه‌های دوران‌ کودکی او در جمهوری اسلامی اختصاص یافته است.

او توضیح می‌دهد که چگونه با گم شدن ناگهانی پدر یا مادر همکلاسی‌هایش متوجه سرکوب می‌شده است و می‌افزاید:

جیرسرایی می‌گوید که با این حال بچه‌های هم‌نسل او از همان دبستان به شدت سیاسی می‌شدند و می‌فهمیدند که شرایط حاکم عادلانه نیست.

جیرسرایی در پاسخ به این پرسش خبرنگار آلمانی از دبیرکل‌حزب دموکرات آزاد که چرا در حالی که حجاب که از ۴۰ سال پیش در ایران اجباری بوده، حالا اعتراضات این قدر اوج گرفته می‌گوید:

او می‌افزاید:

در پایان این مصاحبه، خبرنگار آلمانی می‌گوید که اعتراضات سال ۲۰۱۹ به شدت سرکوب شد و ۱۵۰۰ تن در آن کشته شدند و می‌پرسد که آیا این بار هم خطر سرکوب خونین اعتراضات وجود دارد؟ و جیرسرایی در پاسخ می‌گوید:

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز