رابرت مالی از اظهارنظر دربارۀ موضع ماکرون در دفاع از "انقلاب" ایران خودداری کرد

Submitted on س., 11/15/2022 - 05:53

او سپس گفت : "در حال حاضر یک جنبش مردمی، عمیق، پایدار و شجاعانه که به نظر نمی‌رسد ضعیف شده باشد در ایران جریان دارد و در مقابل با رژیمی روبرو هستیم که خشونت محض را به کار می گیرد. ما این خشونت را محکوم و مجازات می کنیم."

رابرت مالی در ادامه افزود که این صفحه از تاریخ ایران توسط خود ایرانیان نوشته خواهد شد، نه در واشنگتن یا بروکسل یا پاریس و لندن."      

 رابرت مالی در جای دیگری از سخنانش گفت که کشورهای غربی سیاست واحدی برای آزاد کردن زندانیان خود در ایران ندارند و به طور جداگانه با این کشور وارد مذاکره و معامله می‌شوند.

رابرت مالی مسئلۀ اتباع خارجی زندانی در ایران را تراژدی مشترک آمریکا، اروپا و دیگر کشورهای جهان خواند و گفت : "ضروری است که در این باره سیاست مشترکی داشته باشیم، آنهم نه فقط در قبال ایران، بلکه در مقابل تمام کشورهایی که جهت اخاذی یا به دلایل سیاسی به گروگانگیری مبادرت می‌رزند."

نمایندۀ ویژه آمریکا در ایران سپس گفت که در حال حاضر سیاست مشترکی وجود ندارد و بسیاری از کشورها به طور جداگانه با ایران معامله می کنند. خود رابرت مالی در ادامه تأکید کرد که منافع ملی آمریکا در حال حاضر ایجاب می‌کند که سه گروگان آمریکایی در ایران هر چه زودتر آزاد شده و به کشور خود بازگردند، هر چند وی همزمان از ضرورت گفتگو میان آمریکا و کشورهایی همانند فرانسه و کانادا که شهروندان زندانی در ایران دارند دفاع کرد.

رابرت مالی در ادامه گفت : "باید روزی – و امیدوارم هر چه سریعتر -برای دادن پاسخی هماهنگ با یکدیگر به توافق برسیم زیرا این سیاست گروگانگیری باید متوقف شود."

بیش از بیست شهروند کشورهای غربی هم اکنون در ایران زندانی یا ممنوع الخروج هستند. جمهوری اسلامی از "دیپلماسی گروگانگیری" جهت امتیاز گرفتن به طور منظم استفاده می‌کند. در حال حاضر هفت شهروند فرانسوی در ایران زندانی هستند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز