قیمت طلا در چشم پنج تحلیل‌گر

Submitted on ی., 12/20/2020 - 00:36

به گزارش اقتصادنیوز، در حالی که برخی از تحلیل‌گران هشدار می‌دهند که به‌طور معمول، حجم معاملات طلا در دو هفته پایانی سال میلادی بسیار اندک خواهد بود،  طبق آخرین نظرسنجی سایت کیتکو، نگاه کارشناسان وال استریت و علاقه‌مندان خرده‌فروش نسبت به قیمت این فلز گران‌بها بسیار صعودی است.

این هفته 14 تحلیل‌گر در نظرسنجی کیتکو شرکت کردند. در مجموع یازده رای دهنده - 79 درصد -  افزایش قیمت طلا را در هفته آینده پیش‌بینی کردند، تنها یک تحلیلگر - 7 درصد - به کاهش قیمت رأی داد و دو تحلیل‌گر - 14 درصد - نسبت به طلا بی‌طرف بودند.

سرمایه‌گذاران مین‌استریت یا خرده‌فروش نیز تقریباً به‌اندازه تحلیلگران وال‌استریت صعودی بودند. در نظرسنجی عمومی، در مجموع 1402 رأی آنلاین داده شد. در میان این افراد، 1048 رأی دهنده - 75 درصد - اظهار کردند که در  این هفته طلا  صعود خواهد کرد. 202 شرکت کننده - 14 درصد - گفتند که نظر آنها بر روی طلا نزولی است، در حالی که 152 رای دهنده، یا - 11 درصد -در برابر فلز گران‌بها بی طرف یا خنثی بودند.

همان‌طور که در نمودار نظرسنجی‌ها قابل مشاهده است کارشناسان حرکت طلا را در هفته جاری رو به افزایش می‌بینند. یکی از این تحلیل‌گران، اوله هانسن، رئیس استراتژی کالای بانک ساکسو، می‌گوید: «ممکن است ما در طی چند هفته آینده نوسانات شدیدی را مشاهده کنیم، اما اصول صعودی طلا همچنان پابرجاست. عواملی که باعث افزایش قیمت طلا در سال 2020 شدند در سال 2021 از بین نخواند رفت.»

دیوید پاویلیونیس کارگزار ارشد کالاهای ارجی‌او فیوچرز می‌گوید با وجود این‌که هفته آینده بازار طلا با حجم معاملات کم روبرو خواهد شد بازار طلا در هفته گذشته پیشرفت فنی خوبی را شاهد بوده است و به آن ادامه خواهد داد.  وی می‌گوید: «طی چند ماه گذشته، طلا در یک کانال نزولی قرار داشته است، اخیراً مرزهای پایین کانال را آزمایش کرده و اکنون مجدداً آماده صعود است.» پاویلیونیس چشم‌انداز طلا را در سال 2021 نیز به دلیلی تضعیف دلار و افزایش تورم، مثبت می‌بیند. و می گوید: «من فکر می کنم که ما شاهد شروع یک دوره انباشت جدید هستیم و این در سال 2021 تنها افزایش می یابد.»

ریچارد بیکر ، سردبیر گزارش یوریکا-ماینر ، گفت که حتی در حالی که برخی سرمایه‌گذاران خوشبین هستند که واکسن‌های کوید 19 منجر به رشد مجدد اقتصادی خواهد شد، اما در کوتاه مدت طلا صعودی باقی می‌ماند . بیکر خاطرنشان کرد که بهبود اقتصادی حتی بعد از زمانی که همه مردم واکسن را دریافت کنند، هنوز مسیری طولانی در پیش دارد. وی گفت: «سیگنالهای ناامید کننده بخش تولید ایالات متحده و افزایش ادعاهای بیکاری نشانگر این است که راه بهبود اقتصادی قوی در ماه‌های آینده همچنان دشوار خواهد بود.

آدریان دی، رئیس و مدیر عامل یک شرکت مدیریت دارایی، گفت که اصول صعودی همچنان برای قیمت طلا ماندگار خواهد بود. وی می‌گوید: «در ایالات متحده، جنت یلن در خزانه‌داری و جروم پاول در بانک فدرال جریان گردش پول را تضمین می کند‌. و از طرفی دیگر نیز بایدن و کنگره ایده‌هایی برای هزینه‌های جدید اتخاذ کرده‌اند. همه این‌ها برای افزایش قیمت طلا بسیار مفید است». با این حال وی همچنین می‌گوید: «اگرچه نظر من در مورد طلا صعودی است، اما ممکن است بعد از 100 دلار حرکت به بالا، قیمت طلا به مکث نیاز داشته باشد. اما این توقف ممکن است فقط یک یا دو روز باشد.»

مارک چندلر، استراتژیست ارشد بازار در بانوک‌برن گلوبال فارکس ، هشدار داد که 1900 دلار در کوتاه مدت می‌تواند سطح مقاومت نسبتاً  قوی‌ای برای طلا باشد. با این حال‌، وی افزود که در شرایط فعلی، باید طلا خرید. وی می‌گوید: «از لحاظ فنی قیمت طلا افزایشی است، اما مشارکت کمتر در پایان سال می‌تواند بی‌رمقی را در پی داشته باشد. من تمایلی به تعقیب سودهای بالای 1900 دلار نخواهم داشت و در صورت بازگشت به سمت 1870 تا 1875 دلار خریدار بهتری خواهم بود.»

منبع
eghtesadnews
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز