قیمت خانه‌های لوکس ونکوور و کلگری افت کرد! ولی در دیگر شهرها با رشد همراه بود

Submitted on ی., 03/01/2020 - 01:26

قیمت خانه‌های لوکس ونکوور و کلگری به شدت کاهش و در عوض در برخی شهرهای بزرگ افزایش داشته است.

به گزارش رسانه هدهد به نقل از سی‌تی‌وی‌نیوز، بنابر گزارش جدید Royal LePage، طی دوازده ماه گذشته قیمت مسکن در بازار اتاوا و مونترال افزایش نسبی داشته ولی بیشتر خانه‌ها و آپارتمان‌های لوکس در شهرهای غربی کانادایی شاهد افت قیمت بوده‌اند.

جیسون سوپراویج، مشاور مسکن Royal LePage Sussex در ونکوور، در این رابطه گفت: طی دو سال گذشته قیمت مسکن در سراسر کشور افت داشته است.

بنابر این گزارش قیمت خانه‌های لوکس بریتیش کلمبیا با ۶/۷ درصد افت به ۵/۴ میلیون دلار و قیمت کاندو با کاهش ۴/۴ درصدی به حدود ۲/۴ میلیون دلار رسیده است.

با وجود اینکه سال گذشته بطور کل قیمت‌ها در بازار مسکن ونکوور کاهش داشته ولی هنوز قیمت مسکن در این شهر بالاترین سطح قیمت مسکن در جهان است. بطوریکه بنابر بررسی‌های دموگرافی بین المللی مسکن در ماه ژانویه ۲۰۲۰ ونکوور دومین بازار مسکن گران قیمت در سطح جهان بوده است.

افزایش قیمت مسکن در شرهای بزرگ

درحالی که خانه‌های لوکس ونکوور و کلگری شاهد افت قیمت بوده اند در سایر شهرهای کانادا افزایش شکاف بین عرضه و تقاضا موجب افزایش خریداران و کاهش عرضه خانه ها موجب شد تا قیمت مسکن بالا و بالاتر برود.

افت قیمت خانه‌های لوکس به معنی کاهش دارایی صاحبان این خانه هاست.

به گفته سوپراویچ قیمت خانه‌های لوکس حتی تا ۴۰ درصد افت داشته اند. البته این خبر برای همه بد نیست و کسانیکه دنبال بزرگ یا لوکس کردن خانه شان هستند از این موضوع استقبال می کنند و یک فرصت منحصربفرد برایشان محسوب می شود.

افت قیمت مسکن لوکس در کلگری اما کمتر بوده است و طی ۱۲ ماه گذشته با حدود ۱۵ هزار دلار کاهش به رقمی بالغ بر ۱/۹۵ میلیون دلار رسیده است.

قیمت این خانه ها در تورنتو نیز با ۱/۲ درصد افزایش و در اتاوا با ۲/۷ درصد افزایش همراه بود.

صفحه ویژه اخبار مسکن

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز