قالیباف: سردار سلیمانی در همه شئونات زندگی مرد عمل بود

Submitted on س., 01/05/2021 - 13:25

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در برنامه تلویزیون مرد میدان با تسلیت سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: شهید سلیمانی ابعاد مختلفی دارد، او در همه شئونات زندگی مرد عمل بود. در محیط خانواده به عنوان یک پدر به گونه‌ای بود که فرزندان شهید هنوز نتوانستند با این موضوع کنار بیایند و کاملا نبود محبت پدر را حس می‌کنند.

وی افزود: فرزندان شهید سلیمانی هر شب هنوز در داغ پدرشان هستند و هرگز این موضوع را فراموش نکردند، این نشان می‌دهد ایشان با همه ویژگی ها در خانه به تمام معنا یک پدر برای بچه ها بوده. او یک شب که در سختی و فشار و آرزوی شهادت بوده یادداشتی برای دخترشان فاطمه نوشت که بخشهایی از آن منتشر شد. من به طور قطع و بدون اغراق می‌گویم فاطمه عزیز بعد از شهادت پدر یک شب تا صبح کامل نخوابیده است.

قالیباف ادامه داد: حاج قاسم در مجاهدت، جنگیدن، ذوق هنری، شجاعت، مدیریت، محبت و حتی تشر زدن‌هایش اخلاص داشت.

رئیس مجلس در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره نحوه شکل‌گیری شخصیت سردار سلیمانی گفت: امام خمینی (ره) که هرگز کلامی برای خدا نگفت و گامی جز در راه خدا برنداشت و خداوند توفیق مجاهدت را به ایشان داد، توانست فقه را از کنج حجره‌های حوزه به میدان و قلب جامعه بیاورد و باورها را زنده کند و این چون منطبق بر قرآن بود با فطرت آدم‌ها هم سازگاری دارد. اینجا بود که حاج قاسم و همه رزمنده‌ها را پای انقلاب آمدند.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی می‌گفت جبهه یک قطعه از بهشت است. همه تربیت‌ها در میدان جهاد و فضا فرهنگ شهادت دوران دفاع مقدس شکل گرفت و شخصیت حاج قاسم هم در جبهه و لحظه لحظه‌های دوران دفاع مقدس شکل گرفت.

قالیباف تاکید کرد: یک ویژگی حاج قاسم این بود که ریا در کارش نبود. از جنگ و جبهه گرفته تا مسائل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی. در سال‌های اخیر بود که مردم او را شناختند و او چهره ملی و بین‌المللی پیدا کرد. اگرچه او خودش تلاش کرد این اتفاق نیفتد اما خدا مقدر کرده بود و این اتفاق افتاد.

ادامه دارد...

منبع
isna
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز