پوشیدن ماسک در اماکن عمومی سرپوشیده مونترال اجباری می‌شود

Submitted on چ., 07/08/2020 - 01:10

والری پلانت، شهردار مونترال، روز دوشنبه در رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد که درصدد است از ۲۷ ژوئیه پوشیدن ماسک در اماکن عمومی سرپوشیده را اجباری کند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، وی افزود: ما باید برای محافظت خودمان هرکاری که لازم است انجام دهیم.

این اطلاعیه پس از آن که دولت کبک در ۱۳ ژوئیه قانون پوشیدن ماسک را در تمام وسایل حمل و نقل عمومی استان اعلام کرد، منتشر شد.

این اقدام با هدف کند کردن شیوع کووید۱۹ برای تمام  افراد بالای ۱۲ سال است. قانون پوشیدن ماسک در اماکن عمومی برای افرادی که از حمل و نقل عمومی برای تردد استفاده می‌کنند پیش‌بینی شده‌است.

کبکی‌هایی که از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند دو هفته مهلت دارند تا خودشان را با پوشیدن ماسک تطابق دهند. از روز ۲۷ ژوئیه افرادی که ماسک نداشته باشند امکان استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی را نیز ندارند.

دولت استانی نیز روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد. در این بیانیه عنوان شد که برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشت عمومی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی از تعطیلی مشاغل نیز در صورت لزوم دریغ نخواهد‌کرد.

دولت همچنین طی روزهای آینده برای اطمینان از رعایت قوانین در امکان عمومی مانند بارها،سواحل و رستوران‌ها درصدد اقدامات بیشتر مانند تقویت حضور پلیس است.

بیشتر بخوانید:

منبع خبر: گلوبال‌نیوز

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز