پناه پناهی : سقوط رژیم ایران اجتناب‌ناپذیر است، دولت آینده در زندان اوین تشکیل خواهد شد

Submitted on پ., 11/17/2022 - 06:58

پناه پناهی گفته است که حال پدرش در زندان خوب است و دوستان تازه ای در میان شاعران، پزشکان و دانشگاهیان زندانی پیدا کرده است. به گفتۀ پناه پناهی زندان اوین مملو از نخبگان ایران است و در ایران شایع است که دولت آینده پس از سقوط رژیم اسلامی توسط زندانیان سیاسی زندان اوین تشکیل خواهد شد. به گفتۀ پناه پناهی بسیاری از ارزیابی ها نسرین ستوده، حقوقدان و مدافع حقوق بشر، را از گزینه های مطرح برای تشکیل کابینۀ آینده کشور معرفی می کنند.

پناه پناهی، تشدید سرکوب در ایران را نشانۀ ناامیدی مطلق حکومت اسلامی می داند و این درجه از ناامیدی قدرت را بی سابقه توصیف می‌کند. وی مسبب این وضع را رهبر حکومت اسلامی، علی خامنه‌ای، دانسته که همواره خواستار یک دولت مطیع و مجری اوامر وی بوده است. پناهی با اشاره به تشکیل کابینۀ ابراهیم رئیسی، افزوده است که از یک سال پیش یک عده ناکارآمد در رأس کلیه امور و فعالیت ها قرار گرفته‌اند و به عنوان مجریان محض برنامه های رهبری کمترین سررشته‌ای از اموری که به آنان سپرده شده ندارند. وی سپس گفته است که مردم ایران نمی خواهند کشورشان به کره شمالی ثانی تبدیل شود.

پناه پناهی در پایان گفته است : "دیگر هیچ چیز برای باختن نداریم. دیگر هیچ امید و آرزویی نداریم. چه می توان کرد؟ دیگر حتی در زندان‌ها جا برای زندانیان جدید نیست و حکومت مستأصل است. توپ در زمین مردم است. تنها راه حل سقوط رژیم است و سقوط رژیم اجتناب ناپذیر است."    

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز