پلیس برای باز کردن مسیر قطارها در «بله ویل» اونتاریو وارد عمل شد: دستگیری چندین نفر در صبح دوشنبه

Submitted on Mon, 02/24/2020 - 12:40

پلیس استانی اونتاریو OPP‌ سرانجام صبح دوشنبه برای برداشتن مانعی که در مسیر حرکت قطارها در قلمرو بومیان Tyendinaga ایجاد شده بود وارد عمل شد.

این مانع که در مسیر حرکت قطارها در نزدیکی «بله ویل» اونتاریو ایجاد شده بود، در سه هفته گذشته حرکت قطارهای باری و مسافربری را در بخش اعظم کانادا متوقف کرده بود.

پلیس استانی اونتاریو و کمپانی راه آهن CN Rail تا نیمه شب یکشنبه به تظاهر کنندگان فرصت داده بودند که راه را باز کنند، در غیر اینصورت تحت تعقیب قرار گرفته و احتمالا با اتهامات کریمینال رو به رو خواهند شد.

به گزارش کندین پرس، پلیس در ساعت 8:30 بامداد دوشنبه چندین نفر را در نزدیکی خطوط راه آهن دستگیر کرد و آنها را از محل دور کرد. چند ده افسر دیگر در مقابل بقیه تظاهر کنندگان صف بندی کردند.

پلیس مجددا در ساعت 9:15 صبح وارد عمل شد و تعداد دیگری را دستگیر کرد.

پلیس اونتاریو گفت بعد از آنکه تیم میانجی آن در چند هفته گذشته سعی داشته مسالمت آمیز گفت و گو کند، تصمیم گرفت دست به کار شود و حکم دادگاه را برای باز کردن مسیر راه آهن به اجرا در آورد.

سخنگوی پلیس اونتاریو گفت: «ما روند گفت و گو درباره مسائل مربوط به حق حاکمیت بین کامیونیتی های بومی و وزرای دولت فدرال را محترم شمردیم، و به ارتباطات سازنده که منجر به راه حل مسالمت آمیز شود امیدوار بودیم.»

وی گفت پلیس اونتاریو به آثار اجتماعی گسترده این تظاهرات توجه داشته که ایمنی عمومی در محلهای نزدیک به تظاهرات را در خطر فزاینده قرار داده. متاسفانه همه راههای ممکن برای رسیدن به راه حل مسالمت آمیز بی حاصل ماند و حکم دادگاه همچنان پابرجاست.

یادآور می شود که خطوط راه آهن در بله ویل اونتاریو به دنبال مداخله پلیس آر سی ام پی برای متفرق کردن بومیان  وت سو- وتن مسدود شد. بومیان وت سو- وتن در شمال غربی بریتیش کلمبیا در اعتراض به احداث خط لوله انتقال گاز در قلمرو موروثی خود اقدام به مسدود کردن راه ورود به سایت احداث خط لوله کرده بودند.

منبع
salamtoronto

بیشترین بازدید اخبار امروز