نظرات مختلف در مورد تمدید کمک‌های مالی پاندمی کانادا

Submitted on ی., 10/10/2021 - 13:32

یک گروه که نمایندگی هزاران کسب و کار کوچک را در کانادا به عهده دارد می‌گوید تردید در مورد کمک‌های مالی فدرال باعث شده که اعضا اعتماد خود را نسبت به چشم‌انداز‌های مالی خود از دست دهند، و از لیبرال‌های می‌خواهند تا کمک‌‌های مالی بیشتری را در اختیار شرکت‌های دارای مشکل قرار دهد.


فدراسیون کسب و کار‌های مستقل کانادا [Canadian Federation of Independent Business] می‌گوید، بزرگترین کاهش در اعتماد به چشم‌اندازهای مالی خود را در ماه سپتامبر از مارس 2020 تجربه کرده‌اند.


این گروه می‌گوید شرکت‌ها در بخش‌های اقامت و پذیرایی و صنایع ساخت و ساز در انجام انظارات کوتاه مدت خود دچار مشکل هستند، در حالی کهبخش‌های خره فروشی و کشاورزی بیشترین نگرانی را برای سال آینده دارند.


از آنجا که بسیاری از کسب و کارهای کوچک به سطح فروش نرمال بازنگشته‌‌اند، این سازمان از دولت فدرال می‌خواهد کمک‌های دست‌مزدی و اجارۀ محل کسب و کار را تمدید کند که تا پایان ماه جاری منقضی می‌شوند.


لایحۀ بودجۀ فدرال در پایان ماه ژوئن به تصویب رسید ماده‌ای در آن قید شد که به دولت  اجازه می‌داد کمک‌های فدرال را تا 20 نامبر تمدید کند. برای تمدید هفته‌های این برنامه لیبرال‌ها به تصویب پارلمان نیاز دارند.


در طرف مقابل جمعی از کسب و کار‌ها، دانشگاهیان و سیاسیون خواهان پایان دادن به کمک مالی شخصی مزایای بهبود کانادا [CRB] برای همیشه هستند، و ادعا می‌کنند که این کمک‌ها مانعی بر سر راه بهره‌وری و باعث بدتر شدن وضعیت کمبود نیروی کار در کانادا است.


هرچند برنامۀ کمک مالی قرار است تا 23 اکتبر به پایان برسد، حقیقت این است که سیسات‌های در جدید‌ترین نسخه از دولت حداقلی لیبرال و موج چهارم تصمیم می‌گیرند که کمک‌های مالی دولت ادامه یابد یا خیر.


مزایای 1200 دلار در ماه بهبود کانادا [CRB] (در کنار مزایای مراقبت‌های بازیابی کانادا و مزایای بهبود بیماری کانادا) یکی از سه برنامۀ کمک مالی دولت کانادا است و جایگزین مزایای 2000 دلار در ماه واکنش اضطراری کانادا  در سپتامبر 2020 شد.


برنامۀ مزایای بهبود کانادا [CRB] با همان سخاوت برنامۀ پیشین یعنی 2000 دلار در ماه شروع شد اما از 17 ژوئیۀ 2021، میزان پرداختی به 600 دلار در ماه کاهش یافت، این برنامه 26 میلیارد دلار به نزدیک به 2.1 میلیون کانادایی پرداخت کرده است.


منبع عکس: PETER J. THOMPSON/NATIONAL POST




آخرین مهلت تقاضا برای آخرین پرداخت دوهفته‌ای 23 اکتبر است،یعنی اگر این برنامه تا 20 نوامبر تمدید نشود، پرداخت‌ کمک‌های مالی تا نیمۀ نوامبر به پایان می‌رسد.


اما همچنان که کانادا بع تدریج در حال گذار از تعطیلی‌های کووید 19 به بهبود اقتصادی پسا پاندمی است، گروهی از کسب و کار‌ها، آکادمسین‌ها و رجل سیاسی از دولت فدرال می‌خواهند مزایای بهبود کانادا را قطع کنند، و ادعا می‌ککند که این کمک‌ها بهره وری را کاهش داده است و ضعیت کمبود نیروی کار در سراسر کشور را بدتر کرده است.


بنجامین تال، اقتصاد دان ارشد بانک سلطنتی کانادا می‌گوید: «اگر می‌خواهید کمک‌های مالی را تمدید کنید، باید بسیار هدفمند باشد، بین بین افرادی که به دلیل کووید زیان مالی زیادی را متحمل شده و کسانی که نمی‌خواهند به کار بازگردند تمایز قائل شد.»

 

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز