نشست مدیران عالی و نمایندگان تجاری ایران با بزرگترین هیات تجاری روسیه برگزار شد

Submitted on چ., 11/16/2022 - 05:56

در ادامهٔ تلاش‌های روسیه و ایران برای گسترش روابط دوجانبه، نمایندگان ۸۰ شرکت از ۲۳ منطقهٔ روسیه در قالب سومین هیات بزرگ بازرگانان روس به تهران سفر کرده و روز گذشته در کنار ۶۰۰ تاجر و بازرگان ایرانی در همایش تجاری ایران - روسیه شرکت کردند. در هیات روس، تجار و بازرگانانی در حوزه‌های مختلف از جمله حمل‌ونقل، مواد غذایی، مصالح ساختمانی، پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی، داوری بین‌المللی، برگزاری نمایشگاه‌ها و... حضور دارند.

بنا بر گزارش دفتر ریاست‌جمهوری ایران، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، شنبهٔ گذشته طی تماس تلفنی با ابراهیم رئيسی همتای ایرانی خود با اشاره به سفر هیئت بزرگ تجاری روسیه به ایران خاطرنشان کرده بود که دو کشور ظرفیت‌ها و زمینه‌های فراوانی برای گسترش تعاملات با یکدیگر دارند.

مقامات دولتی و فعالین تجاری و اقتصادی دو کشور، از جمله غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران، الکسی دیدوف سفیر روسیه در ایران، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه، سرگی کاترین رئیس اتاق بازرگانی و صنعت روسیه، در این همایش سخنرانی کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، سرگئی کاترین رئیس اتاق بازرگانی و صنعت روسیه، در این نشست، بر موضوع مهم حمل و نقل و تسهیل تبادلات با ارزهای ملی دو کشور، به عنوان دو موضوع مهم که می تواند در ارتقاء تجارت و همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه تاثیر گذار باشد، تأکید کرد.

مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ایران، نیز با تاکید بر این نکته که زمینه و بسترهای لازم در حوزه‌ های مختلف آماده شده است، اعلام کرد که در صورت برنامه ریزی و تلاش بخش‌های خصوصی و دولتی دو کشور دستیابی به هدف ۵ میلیارد دلار تجارت خارجی ایران و روسیه امکانپذیر خواهد بود.

غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران و سرگئی کاترین رئیس اتاق صنعت و بازرگانی روسیه، در یک ملاقات دوجانبه پیش از آغاز رسمی این نشست، مهمترین موضوعات دستور کار همکاری های تجاری دو کشور نظیر کریدور شمال و جنوب ، گمرکات ، حمل و نقل ، کشتیرانی در خزر، راه آهن، نقل و انتقالات بانکی، سرمایه گذاری ، همکاری های استانی و همکاری‌ در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا را مورد بحث و تبادل نظر قرار داده بودند. 

هیات روسیه در دو برنامه جداگانه، برای دیدار از اصفهان و رشت و انجام مذاکرات و رایزنی های تجاری با مقامات استانی و بخش خصوصی امروز عازم استان های اصفهان و گیلان خواهد شد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز