نحوه خرید اوراق ارزی بانک مرکزی | حداقل و حداکثر میزان خرید اوراق چقدر است؟

Submitted on س., 11/15/2022 - 09:53

به گزارش همشهری آنلاین، بانک مرکزی به منظور گسترش و تسهیل ابزارهای مالی در شبکه بانکی کشور، اقدام به انتشار اوراق گواهی ارزی بانک مرکزی با عاملیت بانک ملی ایران می‌کند.

اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال از روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۸/۲۸ می‌توانند با مراجعه به شعب ارزی بانک ملی نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند.

سهیل نظری، کارشناس ارزی اداره صادرات بانک مرکزی ضمن تشریح جزئیات انتشار اوراق گواهی ارزی بانک مرکزی اظهار داشت: اوراق گواهی ارزی بانک مرکزی به منظور تسهیل و گسترش ابزارهای جدید مالی در شبکه بانکی طراحی و معرفی شده است و به عنوان یکی از گزینه‌هایی است که مردم می‌توانند برای مدیریت دارایی خود از ان استفاده کنند.

وی ادامه داد: این اوراق توسط بانک ملی به عاملیت بانک مرکزی منتشر می‌شود و معاف از مالیات است که با نام، برای افراد بالای ۱۸ سال قابل خریداری خواهد بود.

نظری تصریح کرد: زیرساخت‌های فنی و اقدامات عملیاتی این امر در بانک ملی در حال انجام است تا بتواند به نحو احسن این خدمات را به مردم ارائه کند، بنابراین مردم می‌توانند از روز شنبه ۲۸ آبان ماه به شعب ارزی بانک ملی ایران مراجعه کنند و با پرداخت معادل ریالی حداقل ۱۰۰۰ دلار و حداکثر ۴۰۰۰ دلار خریدار این اوراق باشند.

این کارشناس ارزی اداره صادرات بانک مرکزی با بیان اینکه بازار متشکل هم بستر معاملات فعالان بازار اسکناس صراف‌ها و بانک‌ها هستند و مرجع رسمی نرخ اسکناس است، تاکید کرد: نرخی که مبنای محاسبه قرار می‌گیرد، نرخ روز قبل بازار متشکل معاملات ارزی به عنوان بازار رسمی اسکناس است. همچنین سررسید اوراق از روز ۲۸ آبان ماه تا ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ به مدت ۳ ماه است که دراین مدت هم، قابل بازخرید با نرخ روز دلار توافقی در بازار متشکل معاملات ارزی است.

به گفته او، در زمان سررسید امکان تحویل فیزیکی نیز وجود دارد و با پرداخت حق الوکاله بانک مرکزی می‌توانند در سررسید نسبت به تحویل اسکناس اقدام کنند.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز