نگرانی از امنیت بازیکنان، مانع سفر تیم ملی بسکتبال استرالیا به ایران شد

Submitted on ش., 11/12/2022 - 07:23

در ادامه رقابت‌های پنجره پنجم انتخابی جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳، تیم ملی ایران باید روز دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ به مصاف استرالیا می‌رفت که این تیم از حضور در تهران خودداری کرد. استرالیا تقاضای بازی در کشور ثالث را داشت که با مخالفت فیبا روبرو شد.

فدراسیون بسکتبال استرالیا اعلام کرده بود که پس از ارزیابی کامل خطرات و ریسک با همکاری مقامات مربوطه، این نتیجه حاصل شد که در حال حاضر هیچ تیمی را به ایران اعزام نخواهیم کرد.

The Australian Boomers were due to travel to Iran for a FIBA World Cup Qualifier on 15 November. Basketball Australia have conducted a thorough risk assessment in conjunction with relevant authorities and as a result we will not be sending any teams into Iran at this time.

ایران از جمله کشورهایی است که وزارت امور خارجه استرالیا به شهروندانش توصیه کرده به آن سفر نکنند. استرالیا همچنین توصیه کرده که اتباعش ایران را در اولین فرصت ترک کنند.

فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA) پس از اطلاع از تصمیم تیم استرالیا مبنی بر عدم سفر به ایران، ایران را تیم پیروز معرفی کرده و با توجه به باخت فنی استرالیا مقابل ایران، شانس صعود ایران به جام جهانی افزایش یافت. استرالیا به همراه چین پیشتر سهمیه حضور در مسابقات جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ را کسب کرده بود. فیبا اعلام کرده که ابعاد این مساله را بررسی خواهد کرد.

استرالیا قرار بود در تهران در مقابل بازیکنان ایران به میدان برود. این کشور اما پس از تثبیت صعود خود به جام جهانی سال آینده با برتری برابر قزاقستان، از بازی مقابل ایران انصراف داد. مقامات استرالیا می‌گویند پیشتر نگرانی‌های خود را درباره ایمنی بازیکنانشان به فیبا اطلاع داده بودند و فدراسیون بسکتبال استرالیا نیز اعلام کرده است این تصمیم پیش از بازی با قزاقستان و قطعی شدن صعود این تیم به جام جهانی، گرفته شده بود.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز