نامۀ افشا شدۀ مدیر شبکۀ الجزیره: رسانه های قطر و شبکۀ الجزیره از پوشش اعتراضات ایران منع شدند

Submitted on Mon, 11/14/2022 - 18:51

امجد طه مدیر منطقه‌ای مرکز تحقیقات و مطالعات خاورمیانه، با انتشار تصویر نامه‌ای از مدیرکل شبکه الجزیره قطر، در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «اسناد درز کرده از سازمان الجزیره در دوحه نشان می‌دهد که قطر به عنوان میزبان جام جهانی از رسانه‌ها و به‌خصوص شبکۀ الجزیره خواسته است که اعتراضات ایران را پوشش ندهند.»

در نامۀ افشا شده از مدیرکل شبکه الجزیره قطر، وی از دیگر مدیران این شبکه خواسته است که از پوشش اعتراض‌ها در ایران از جمله در شبکه‌های‌ اجتماعی شخصی خودداری کنند، در غیر اینصورت مجازات خواهند شد.

تاریخ نامه ای که امجد طه مدیر منطقه‌ای مرکز بریتانیایی مطالعات و تحقیقات خاورمیانه، منتشر کرده، متعلق به ۲۸ سپتامبر (ششم مهر) است و شبکه الجزیره هنوز واکنشی نشان نداده است.

Exclusive docs leaked from Aljazeera department in Doha: Qatar, which will host the 2022 FIFA World Cup, has urged its media and Aljazeera in particular not to cover Iranian protests and not to tweet anything critical of the Iranian regime.#IranProtests #QatarWorldCup2022 pic.twitter.com/m95geufm14

این در حالی است که قطر به دلیل نقض حقوق کارگران خارجی و اقلیت‌های جنسیتی، با انتقادهای بسیاری روبرو است و سپ بلاتر دبیر کل سابق فیفا چند روز پیش اذعان کرد که برگزیدن این کشور برای میزبانی جام جهانی، اشتباه بوده است.

جام جهانی قطر هفته آینده آغاز می‌شود و تیم ملی فوتبال ایران نیز در این مسابقات حضور دارد.

 مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال ایران در هتل المپیک برگزار شده و این تیم پس از دیدار با ابراهیم رئیسی راهی فرودگاه شده است.

این در حالی است که با گذشت بیش از ۵۰ روز از اعتراض‌های مردم در ایران، فضای حاکم بر ورزش ایران نیز تغییر کرده و ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی با معترضان همدلی می کنند. این شرایط در فوتبال ایران نیز تأثیر گذاشته  است.

بر اساس قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم ملی فوتبال ایران در گروه ب این رقابت‌ها، با تیم‌های انگلیس، آمریکا و تیم ملی ولز برنده مرحله حذفی اروپا، همگروه شده است.

تیم ملی ایران برای سومین دوره متوالی و با هدایت و راهنمایی کارلوس کی روش در این مسابقات حاضر می شود و اولین بازی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل تیم انگلیس خواهد بود.

نخستین بازی ایران در جام جهانی طبق آنچه از قبل اعلام شده، روز دوشنبه ۳۰ آبان ساعت ۱۶:۳۰ در باشگاه بین المللی خلیفه قطر در مقابل تیم مای انگلیس برگزار خواهد شد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز