نامگذاری خیابانی در مقابل سفارت ایران در کانادا به نام مهسا امینی

Submitted on جمعه, 01/27/2023 - 10:13

به گزارش رسانه های کانادایی، شورای شهر اتاوا با درخواست ها برای تغییر نام بخشی از خیابان «مِتکالف» در مقابل سفارت ایران در این شهر، به نام مهسا امینی که مرگ او آغازگر جنبش اعتراضی در این کشور شد، موافقت کرده است.

بنا به تصویب شورای شهر اتاوا، تابلویی به نام مهسا امینی در امتداد خیابان «متکالف» و در تقاطع بین خیابان «سامرست غربی» و خیابان «مک‌لارن» نصب خواهد شد.

بر اساس این گزارش، همچنین مارک ساتکلیف شهردار اتاوا موظف شده است تا با ارسال نامه‌ای به جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا، خواستار ادامه یافتن و افزایش تحریم‌ها علیه ایران شود.

قرار است در این نامه تأکید شود که تحریم ها علیه جمهوری اسلامی تا زمان دسترسی مردم ایران به آزادی، عدالت و اجرای حقوق بشر مطابق با اعلامیه جهانی حقوق بشر سازمان ملل متحد، ادامه یابد.

به گزارش رسانه های کانادایی، پیشنهاد نامگذاری خیابانی به نام مهسا امینی در پایتخت کانادا، ابتدا توسط ترزا کاوانا عضو شورای شهر اتاوا مطرح شده بود.

ترزا کاوانا به شورای شهر اتاوا گفته بود: «قتل مهسا امینی منجر به آغاز اعتراضات در ایران و سراسر جهان و نیز ایجاد کارزار بین‌المللی زن، زندگی و آزادی، شد». وی افزود: «ما ایمیل‌های زیادی از شهروندان اتاوا دریافت کرده‌ایم که خواستار حمایت شورای شهر خود از مردم ایران شده اند».

ترزا کاوانا تأکید کرد: «نصب تابلوی مهسا امینی در خیابان مِتکالف، گام کوچکی است تا صدای معترضانی را که در ایران از بیم از دست دادن جان خود‌ قادر به بیان حقیقت نیستند، به گوش جهانیان برساند».

پیش از این، دیوید گرانوسکی با انتشار تصویری از خود در کنار شهردار اتاوا، از تصویب این طرح خبر داده و در توییتر خود نوشته بود: «در کنار مردم ایران می‌ایستیم.»

We are extremely pleased that Ottawa City Council + @_MarkSutcliffe voted in favour of this important motion. We celebrate the Council’s vote. #Ottawa standing for human rights is a beautiful sight. https://t.co/78fD1IMyaL @bnaibrithcanada @tm_kavanagh @ArielTroster #Mahsa_Amini pic.twitter.com/MCeBnYBglb

به گزارش رسانه‌های کانادایی، پنج نفر از اعضای شورای شهر اتاوا به طرح نامگذاری خیابانی به نام مهسا امینی در پایتخت کانادا، رأی منفی داده بودند.

متیو لولوف عضو شورای شهر اتاوا، دربارۀ دلیل مخالفت خود با این طرح، گفت: «بیش از یک دهه است که سفارت جمهوری اسلامی ایران در کانادا بسته شده است».

وی افزود: «به همین دلیل، این اقدام نمی تواند در مخاطب مورد نظر ما، تأثیری داشته باشد».

از زمان قطع روابط دیپلماتیک ایران و کانادا در شهریور ١۳۹١، سفارت ایران در شهر اتاوا بسته شده است.

پیش از این، شورای شهر اتاوا در ماه مارس سال گذشته، در اقدامی مشابه و در اعتراض به تهاجم روسیه به اوکراین، تابلوهایی خیابانی را با نام «اوکراین آزاد» در برابر سفارت روسیه در خیابان شارلوت، نصب کرده بود.

 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز