میلیاردر اول کانادا رسانه ای است

Submitted on س., 08/04/2020 - 13:20

مجله کانادایی مدیرعامل فهرست سالانه ثروتمندان کانادا را منتشر کرده که در آن ۴۱ میلیاردر جای می‌گیرند. نکته جالب در این فهرست این است که نفرات اول و سوم این لیست دو شخصیت رسانه ای درکانادا هستند.


لیست سالانه ثروتمندترین‌ها در کانادا نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۹ کل ثروت ۱۰ ثروتمند برتر کانادا به رکورد جدید ۹۶٫۴ میلیارد دلار می‌رسد. دیوید تامسون، رئیس تامسون رویترز، با کسب ۳۹ میلیارد دلار به بالاترین نقطه این فهرست صعود کرده است. این ثروتمند انگلیسی الاصل، کانادایی پس از درگذشت پدرش در سال ۲۰۰۶، مالک و رئیس شرکت رسانه ای تامسون رویترز شد و با این ثروت به ثروتمندترین مرد کانادا تبدیل شد.


به نوشته مجله فوربس، تامسون و خانواده اش ” اکنون مدیریت یک رسانه را بعهده دارند و امپراطوری نشر که توسط پدرش بنیانگذاری شده بود در اختیار آنها است. خانواده تامسون نشریه گلوب کانادا را نیز مالک هستند و در شرکت بل نیز سهم عمده ای دارند.


Jospeh Tsai دومین فرد ثروتمند در کانادا است که ارزش خالص آن ۱۰٫۲ میلیارد دلار است به عنوان نایب رئیس غول تجارت الکترونیکی چینی Alibaba Group، Tsai صاحب تقریبا نیمی از تیم انجمن بسکتبال ملی بروکلین نت است.


گالن وستون سومین فرد ثروتمند کشور است که ارزش خالص آن ۹ میلیارد دلار است. وستون یک تاجر انگلیسی، کانادایی و رئیس جدید جورج وستون است. یک شرکت پردازش و توزیع مواد غذایی کانادایی تایتانیک، که از طریق کنترل شرکت‌های Loblaw Company Limited (“Loblaw”) و کسب اخیر Loblaw از خریداران مواد مخدر مارت، نمایندگی تجارت دارد.


در لیست ۴۱ نفره مجله مدیر عامل فهرست ششم جیم پتیسون نیز با ارزش خالص تقریبی ۵٫۷ میلیارد دلار مالک شرکت رسانه ای جیم پتیسون دومین شرکت بزرگ رسانه ای در کانادا است که ۴۵۰۰ نفر در آن شاغل هستند.



منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز