موتور کاملاً ایرانی هواپیما با حضور رئیسی آزمایش شد

Submitted on Mon, 05/01/2023 - 04:21

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، همزمان با روز کارگر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در شرکت مپنا حضور یافت و از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه گروه مپنا در بخش نیروگاه‌های حرارتی و تجدیدپذیر، نفت و گاز، حمل و نقل ریلی، سرویس و تعمیرات اساسی، موتورهای هوایی، برقی‌سازی خودرو، هوشمندسازی، صنایع انرژی‌بر، بهداشت، آب و ... بازدید کرد.

 

مپنامایند راهکاری در جهت جمع‌آوری، ذخیره‌سازی و مدیریت برخط داده‌هاست. با اتصال نیروگاه‌ها و سایر صنایع به این پلتفرم و اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی و با پردازش کلان داده، افزایش بهره‌وری و راندمان در صنایع اتفاق خواهد افتاد.

همچنین با حضور رئیس‌جمهور موتور کاملا ایرانی و نیز سیستم کنترل موتور هوایی که به روش مهندسی معکوس توسط متخصصان گروه صنعتی مپنا ساخته شده است، با موفقیت آزمایش شد.

رئیسی همچنین از توربین گاز پیشرفته کلاس F تمام ایرانی تولید برق که قطعات پیشرفته و هایتک آن در شرکت مپنا و زنجیره تامین قطعات، در داخل کشور ساخته شده، بازدید کرد.

وی همچنین از لوکوموتیو MAP24 که محصول طراحی و ساخت متخصصان گروه مپنا است بازدید کرد. بخش مهمی از تجهیزات اصلی این لوکوموتیو از جمله سیستم کنترل، بوژی، ترمز، شاسی، بدنه و … در کارخانجات گروه مپنا تولید و تلاش شده است که از ظرفیت‌ها و پتانسیل شرکت‌های داخلی در تأمین دیگر قطعات و تجهیزات مورد نیاز استفاده شود.

رئیس‌جمهور در جریان این بازدید بر تامین نیاز کشور به لوکوموتیو با اولویت تولیدات داخلی و همچنین استفاده از ظرفیت مرکز آموزش لوکوموتیورانی این شرکت تاکید کرد.

رئیسی در ادامه از سیستم محرکه خودروهای برقی اعم از اتوبوس، سواری و باری که تمام اجزای آن توسط گروه مپنا طراحی و تولید شده بازدید کرد.

انتهای پیام/

منبع
tasnim
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز