موج بعدی مهاجران بازار مسکن را داغ داغ خواهد کرد!

Submitted on چ., 01/12/2022 - 20:38

به گزارش گلوب اند میل، پس از ۱۸ ماه افزایش شدید قیمت مسکن، هجوم بعدی خریداران به بازار مسکن کانادا که بیش از حد گرم شده است، سوخت خواهد افزود.

دولت فدرال کانادا هدف مهاجرت سالانه خود را به بالاترین حد خود رسانده و زمینه را برای افزایش تعداد مهاجران جدید فراهم کرده است. کانادا برای پر کردن جای خالی به این افراد نیاز دارد و در عین حال، این تازه واردان بلافاصله تقاضای مسکن را در مراکز اصلی کاریابی و شهرهای مجاور افزایش خواهند داد. پس از جهش ۴۰ درصدی قیمت ملک ملی در دو سال گذشته، رقابت در بازار مسکن تشدید خواهد شد.

"رشد جمعیت به میزان زیاد در کانادا قیمت خانه را سریعتر از سایر عوامل در اقتصاد افزایش می دهد."

تورم قیمت مسکن در کشورهایی که رشد جمعیت سریع‌تری دارند، نسبت به کشورهایی که جمعیت ثابت یا رو به کاهش دارند، بیشترمی باشد.

از سال۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰، جمعیت نیوزلند و کانادا هر دو با نرخ متوسط ​​بیش از ۱٪ در سال رشد کردند. در مورد کانادا دلیل اصلی این افزایش مهاجرت است. در همین دوره، قیمت مسکن در نیوزلند به طور متوسط ۷/۹ درصد در سال و کانادا ۷ درصد در سال افزایش یافت.

در همین حال، کشورهایی با کاهش جمعیت، رکود یا کاهش قیمت مسکن را تجربه کرده‌اند. جمعیت ژاپن به طور متوسط ​​۰/۲ درصد در سال کاهش یافته است، در حالی که قیمت مسکن به طور متوسط ​​۰/۲ درصد در سال افزایش یافته است.

یکی از دلایلی که مهاجرت ممکن است قیمت خانه های کانادا را افزایش دهد این است که سیاست های کانادا به تازه واردانی که دارای ثروت و مهارت های شغلی هستند پاسخ می دهد. بسیاری از تازه واردان با حساب های بانکی پرسود یا تخصص کافی می آیند. آنها نیز مانند سایر افرادی که توانایی مالی دارند، خانه می خرند.

بنا به گزارش تورنتوپرشز، پریسا محبوبی، تحلیلگر ارشد سیاست در موسسه سی دی هاو و کارشناس کار مهاجر گفت که با جامعه همرنگ شدن یک چالش برای همه تازه واردان است. اما "مهاجران اقتصادی، به ویژه آنهایی که تجربه یا تحصیلات کانادایی دارند، می توانند به سرعت در نیروی کار ادغام شوند. این بدان معناست که آنها می توانند سریعتر از سایر مهاجران ملک بخرند."

طبق تحقیقات جدید Statistics Canada، در بسیاری از موارد، ثروت از قبل موجود، نه درآمد کانادایی، پشت خرید املاک گران قیمت توسط مهاجران است.

CHSP اطلاعات ثبت زمین، ارزیابی املاک و اسناد مالیاتی را تجزیه و تحلیل کرد.

تفاوت در هزینه بین مهاجران کم درآمد و خریداران کانادایی الاصل نشان می دهد که این تازه واردان با پولی که در خارج از کانادا به دست می آورند زندگی می کنند. منبع واقعی این بودجه نامشخص است. CHSP گفت ثروت مهاجران ممکن است درآمدی باشد که قبلاً در کانادا یا خارج از کشور به دست آورده اند یا توسط دیگران به دست آمده یا کمتر گزارش شده است.

CHSP مشاهده کرد که در سال ۲۰۱۸، اکثر خریداران مهاجر در بریتیش کلمبیا قبل از سال ۲۰۰۹ به کانادا مهاجرت کردند و از طریق برنامه های مهاجرت اقتصادی مختلف که برای جذب کارگران ماهر و ثروتمندان طراحی شده بودند، وارد کانادا شدند.

اندی یان، مدیر برنامه شهری در دانشگاه سایمون فریزر در بریتیش کلمبیا گفت: "اگر شما یک مهاجر اقتصادی هستید و فرصت های دیگری ندارید، املاک و مستغلات یکی از سریع ترین تولیدکنندگان ثروت خواهد بود." اما وقتی آنها به دنبال شغل می گردند، اوضاع بدتر می شود."

سایر عوامل موثر در قیمت بالای خانه در کانادا عبارتند از: نرخ پایین وام مسکن، تعداد زیادی از سرمایه گذاران داخلی که به دنبال بازدهی بالا برای سرمایه گذاری خود هستند، و تعداد فزاینده ای از نسل جوان که در حال تشکیل خانواده و خرید خانه هستند، می باشد.

در منطقه تورنتو، بزرگترین مرکز اشتغال کانادا، میانگین قیمت خانه بالای ۱ میلیون دلار است و بسیاری از شهرهای اطراف نزدیک یا بالاتر از این سطح هستند. این امر باعث شده است که کانادایی ها و تازه واردان تورنتو را ترک کرده و به مناطق کوچکتر در جنوب انتاریو نقل مکان کنند. برخی به سادگی انتاریو را به مقصد رجینا، ساسکاتون، وینیپگ و هالیفاکس ترک کردند.

شش شهر بزرگ کانادا: تورنتو، ونکوور، مونترال، ادمونتون، کلگری و اتاوا زمانی بهترین مقاصد برای مهاجران بودند. اما این در حال تغییر است.

در سال ۲۰۰۲، بزرگترین شهرهای کانادا میزبان ۸۸ درصد از مهاجران و ساکنان غیردائم این کشور بودند. طبق اعلام شرکت وام مسکن و مسکن کانادا (CMHC) در سال ۲۰۱۹، این میزان به ۶۸ درصد رسید.

در همین مدت، مهاجرت بین المللی به این شهرها ۴۳ درصد افزایش یافته است. اما بقیه کانادا شاهد افزایش ۳۷۰ درصدی مهاجرت بین‌المللی بود که به ویژه در مناطق انتاریو مانند نیاگارا، لندن، کیچنر-واترلو و کمبریج رشد کرد.

امروزه در این شهرهای کوچک کمبود شدید مسکن وجود دارد.

بر اساس شاخص قیمت خانه انجمن املاک و مستغلات کانادا، در مناطق کیچنر-واترلو، کمبریج، لندن و نیاگارا-سنت کاترینز، یک خانه ۶۰ درصد گرانتر از دو سال پیش است.

هجوم مهاجران جدید فشار بیشتری را بر این مکان ها وارد خواهد کرد. اگر قیمت مسکن به افزایش خود ادامه دهد، هزینه های بالاتر زندگی می تواند تازه واردان را منصرف کند.

والتر سندزیک، شهردار سنت کاترینز، گفت: "ما برای ورود به بازار کار به مهاجران نیاز داریم. اما اگر آنها نتوانند وارد بازار کار شوند زیرا توانایی مالی برای زندگی در جامعه را ندارند، این یک چالش بزرگ خواهد بود. "

هدف مهاجرت فدرال برای سال ۲۰۲۱ به تعداد ۴۰۱۰۰۰ نفر است. هدف برای سال ۲۰۲۲، ۴۱۱۰۰۰ است . تعداد ۴۲۱۰۰۰ برای سال ۲۰۲۳ می باشد. در سال ۲۰۱۹ .تعداد مهاجران تازه وارد ۳۴۱۱۸۰ نفر بود

آنتونی پاسارلی، تحلیلگر ارشد CMHC گفت: اگر مهاجرت به سطوح بی سابقه برسد و کانادا با افزایش عرضه مسکن پاسخی ندهد، تأثیر آن بر بازار مسکن می تواند محسوس باشد. او افزود: «ما می‌توانیم وضعیت مشابهی را پشت سر بگذاریم و شاهد یک اثر ضربه‌ای خواهیم بود: یک جهش قیمت دیگر و مهاجرت مردم از مراکز کلان شهرها و مناطق دورتر به دلیل قیمت‌های بالا را شاهد خواهیم بود».

پورتر از بانک مونترال در پاسخ به این سوال که آیا کانادا باید مهاجرت را تا زمانی که مسکن مقرون به صرفه کافی در دسترس نباشد، کاهش دهد، گفت: "من شک دارم که سیاست، تحت تاثیر نگرانی های بازار مسکن قرار گیرد. همانطور که گفته می شود، هنگام تعیین اهداف مهاجرت، حداقل تاثیر آن بر مسکن باید در نظر گرفته شود. "

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز