مصاحبه| سخنگوی جهاد اسلامی: همچنان در نبردی تمام‌عیار با اشغالگران قرار داریم

Submitted on Mon, 02/24/2020 - 12:40

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مصعب البریم سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم افزود: ما همچنان در نبردی تمام‌عیار با اشغالگران قرار داریم.

البریم با اشاره به حملات موشکی مقاومت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین تأکید کرد: دشمن در کابوسی در سطح سیاسی، نظامی و امنیتی به‌سرمی‌برد.

این سخنگو گفت: ملت فلسطین به‌طور واحد و یکپارچه با رژیم اسرائیل مقابله می‌کنند و گروههای مقاومت همگی برای مقابله با اشغالگران متحد هستند.

وی به رژیم صهیونیستی درباره هر گونه ماجرایی علیه ملت فلسطین هشدار داد و گفت:  به یاری خداوند دستی را که درصدد تعرض به موجویت و حق و زندگی ملت فلسطین در هر مکانی - که فلسطینی‌ها در آنجا حضور دارند- باشد، قطع خواهد کرد

مشروح مصاحبه مصعب البریم سخنگوی جنبش جهاد اسلامی با خبرنگار گروه بین الملل
خبرگزاری تسنیم
به شرح زیر است.

تسنیم: اقدام جنایت آمیز و غیرانسانی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن یک جوان فلسطینی و توهین به پیکر آن موجی از خشم و محکومیت را در میان گروه‌های فلسطینی به همراه داشته واکنش جنبش جهاد اسلامی فلسطین به این اقدام جنایت آمیز چه خواهد بود؟

البریم: بعد از این تجاوزگری و جنایت پلید، مقاومت فلسطین و جنبش جهاد اسلامی در نوک پیکان آن با استفاده از گروهان‌های قدس به عنوان بازوی نظامی خود به این جنایت پاسخ داد. پیام مقاومت در سایه اجماع گروهی و مردمی این بود که هرگونه جنایت دشمن با پاسخ روبرو خواهد شد.

ما در جهاد اسلامی تاکید می‌کنیم که پاسخ به جنایت‌های اشغالگران و تجاوزگری آنها امری «مشروع» بوده از اجماع مردمی و گروهی در سطح گروههای مقاومت برخوردار است. ما تاکید می‌کنیم که هرگونه اقدامی در جهت مقاومت در هر زمان و مکانی و تحت هر شرایط یا هر گرایش سیاسی امری مشروع است و ملت فلسطین و گروههای مقاومت نمی‌تواند از آن دست بردارد زیرا اشغالگری همچنان پا برجاست و تروریسم آنها علیه ملت فلسطین ادامه دارد.

تسنیم: رژیم صهیونیستی از حمله به دمشق که به شهادت دو تن از اعضای جنبش جهاد اسلامی انجامید، چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

البریم: همچنین دشمن صهیونیستی در راستای توسعه تجاوزگری خود اقدام به بمباران شهر دمشق کرد که در جریان آن تعدادی شهید شدند و دو نفر از اعضای جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز شهید شدند. ما تاکید می‌کنیم که ملت و مقاومت فلسطین در قبال این تجاوزگری درحال توسعه تسامح به خرج نخواهد داد. این اشغالگران صهیونیست عاری از هرگونه خوی انسانی و اخلاقی هزینه این جنایت‌های خود را خواهند داد و همانطور که گروهای مقاومت به ملت و امت خویش وعده داده‌اند و همانطور که جنبش جهاد اسلامی نوک پیکان مقاومت فلسطین بوده است، به یاری خداوند دستی را که درصدد تعرض به موجویت و حق و زندگی ملت فلسطین در هر مکانی - که فلسطینی‌ها در آنجا حضور دارند- باشد، قطع خواهد کرد.

تسنیم: آنطور که ما شنیدیم، پاسخ موشکی گروهان‌های قدس به جنایت رژیم صهیونیستی باعث فلج شدن زندگی در اراضی اشغالی فلسطین و توقف حرکت قطارها و تعطیلی مدارس شد. آیا می‌توانید برای ما این پاسخ را تشریح کرده و درباره آن توضیح دهید؟

البریم: گروهان های قدس به عنوان نوک پیکان مقاومت به این جنایت پاسخ داد و ما همچنان در نبردی تمام عیار با این اشغالگران قرار داریم و این نبرد تنها با آزادسازی سرزمین و مقدساتمان پایان خواهد یافت.

امروز دشمن در کابوسی در سطح سیاسی، نظامی و امنیتی به سرمی برد که نامش مقاومت فلسطین است. ما همچنان کابوسی هولناک خواهیم بود تا این اشغالگری به یاری خداوند از سرزمین فلسطین رخت بربندد.

تسنیم: دیروز ایهود باراک وزیر جنگ سابق رژیم اسرائیل گفت که این رژیم در پاسخ به مقاومت در غزه ناکام مانده است و این مقاومت در غزه است که در برابر رژیم اسرائیل بازدارندگی ایجاد کرده است. این شکست و ناکامی و اذعان رسمی وزیر جنگ سابق رژیم اسرائیل مبنی بر اینکه در برابر مقاومت فلسطین در غزه ناتوان شده اند، چطور ارزیابی می‌کنید؟

البریم: مقاومت فلسطین توانست این دشمن را از غزه شکست خورده بیرون براند. مقاومت فلسطین توانست عمق این رژیم و تل‌آویو و دورتر از آن را درسایه هدف قرار دهد. مقاومت فلسطین توانست از هویت مسجدالاقصی دفاع کند و مقاومت فلسطین همه نقشه‌های این دشمن را خنثی کرد و در همه میادین سیاسی، امنیتی و نظامی در برابر آن بازدارندگی ایجاد کرد. این مقاومت قادر به جانفشانی و پاسداری و حفاظت از ملت خود است. اکثر سران رژیم اسرائیل که کشتار علیه ملت فلسطین مرتکب شدند و درصدد برآمدند که مقاومت فلسطین را به چالش بطلبند، آینده سیاسی خود را از دست دادند؛ از شارون گرفته تا باراک و لیبرمن. نتانیاهو اکنون متزلزل شده است اما ابهت مقاومت و ملت فلسطین همچنان پا برجاست و خللی به آن وارد نشده است. ملت فلسطین در سرزمین خود ریشه دار است و بر حقوق حقه خویش پافشاری می‌کند و این پروژه صهیونیست‌ها و سران آن است که در هم شکسته خواهد شد و شکست خواهد خورد.

تسنیم: در صورتی که رژیم صهیونیستی مرتکب حماقتی شود و دست به اقدام نظامی علیه ملت فلسطین بزند بویژه که این روزها حملات این رژیم علیه گروهان های قدس افزایش یافته است و بنیامین نتانیاهو از آمادگی این رژیم برای جنگ در غزه سخن گفته آیا  مقاومت با همه گروههای آن برای مقابله با چنین تجاوزات احتمالی آمادگی لازم را دارد یا خیر؟

البریم: ملت فلسطین برای مقابله با این رژیم به طور یکپارچه و متحد است. گروههای مقاومت همگی برای مقابله با این اشغالگری متحد هستند. یک اجماع ملی برای ادای وظیفه دفاع از ملت و پاسخ به جنایات اشغالگران وجود دارد. ما نه تنها بخشی از این اجماع بزرگ هستیم بلکه نوک پیکان آن هستیم که به این اجماع در هر دور از درگیری برای دفاع از ملت و مقاومت خود، جنبه عملی می بخشیم.

 

انتهای پیام/

منبع
tasnim
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز