معرفی ده خودرو مدل 2022 هیبریدی ارزان در کانادا که می‌توانید با خرید آن‌ها در هزینه سوخت خود...

Submitted on س., 10/12/2021 - 04:34

قیمت خودرو در کانادا عوامل متعددی دارد که ما در این مطلب به آن نمی‌پردازیم. اما این روزها که قیمت بنزین رو به افزایش است و همزمان کارشناسان اقتصادی خبر از تورم افسار گسیخته اقتصادی میدهند شاید بد نباشد که نگاهی هم به نحوه صرفه جویی هزینه سوخت خود بیندازید.

در این مطلب ما در مورد خودروهای برقی صحبتی نمی‌کنیم. اما به سمت گروه‌های پرطرفدار خودروهای هیبریدی میرویم.

شاید شما علاقمند هستید که در ابتدا با تکنولوژی خودروی هیبریدی آشنا شوید. در توضیح آن بصورت خلاصه باید گفت که خودروی هیبریدی مصرف سوخت بسیار کمتری به نسبت مدل‌های فقط بنزینی خود دارد.

این خودرو برای حرکت کردن از ترکیب دو یا چند منبع مجزای قدرت استفاده می‌کند. در بیشتر موارد از این نام در اشاره به خودرو برقی دوگانه استفاده می‌شود که در سامانه پیشرانه آن‌ها یک موتور درون‌سوز (معمولاً بنزینی) در کنار یک یا چند موتور الکتریکی قرار دارد و خودرو این قابلیت را دارد که فقط از یکی از این منابع انرژی یا هر دو آن‌ها در کنار یکدیگر استفاده کند.

گونه فناوری به کار رفته در ساخت این خودروها بستگی به هدف طراحان خودرو دارد؛ این که آیا خودرو هیبریدی برای بهره‌وری بالاتر در مصرف سوخت، قدرت بیشتر، مسافت طولانی‌تر حرکت با یک بار سوخت‌گیری یا کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای طراحی شده‌است. این خودروها به خودروهای سبز نیز معروفند. علاوه بر آن خودروهای هیبریدی این قابلیت را دارند که بنابر سلیقه راننده فقط با موتور برقی کار کنند یا فقط با موتور بنزینی یا با هر دو موتور.

چندین علت برای پاسخ به این سئوال وجود دارد.

در سه ماهه آخر هر سال خودروها با مدل سال آینده به فروش میروند، یعنی اگر در سه ماهه آخر 2021 تصمیم به تهیه خودرو بگیرید مدل خودروی شما 2022 خواهد بود.

چهار حلقه لاستیک اضافی؛ در اکثر استان‌های کانادا اجباری است که در زمستان لاستیک زمستانی استفاده کنید. حالا اگر در ایام استفاده اجباری از لاستیک زمستانی خودروی خود را تهیه کنید نمایندگی موظف است که خودروی شما را با لاستیک زمستانی به شما تحویل دهد و همزمان لاستیک‌هایی با آج کمتر و مناسب تابستان را نیز به شما بدهد.

اینکه خودروی خود را بصورت فاینانس و یا لیز(اجاره‌ای) تهیه کنید معقوله‌ای است که در این مطلب نمی‌گنجد با این حال شاید بد نباشد بدانید که این موضوع بستگی زیادی به میزان استفاده شما از خودرو دارد و همچنین در موضوع فاینانس کل مبلغ بدهی شما روز اول بصورت وام در سابقه اعتباری شما درج خواهد شد که به مرور باید اقساط وام خود را بدهید. در این مطلب ملاک خودروی اجاره‌ای یا لیز پنج ساله می‌باشد.

کمپانی‌های خودرو ساز طرح‌های دیگر تشویقی نیز دارند. مانند سرویس تعویض روغن رایگان به مدت دو سال، کف پوش‌های پلاستیکی مخصوص زمستان و… که بهترین وقت برای گرفتن این طرح‌ها سه ماهه آخر سال است.

اگر در سه ماهه آخر سال موفق شوید خودروی صفر کیلومتر همان سال را پیدا کنید (بعنوان مثال در سه ماهه آخر 2021 خودروی مدل 2021 را پیدا کنید) معمولا سود (ریت) شرایط لیز آنها کمتر از 2درصد است، البته که نمایندگی‌های خودرو در برنامه مدیریت فروش خود هیچگاه اجازه بروز چنین اتفاقی را به یک مصرف کنند نخواهند داد. اما شاید علاقمند باشید شانس خود را امتحان کنید!

مالیات فروش که بستگی به محل زندگی شما دارد و بصورت میانگین بین 3 الی 5 هزار دلار می‌شود به همراه هزینه تحویل و آماده سازی که بصورت میانگین 1500 دلار است از جمله هزینه‌هایی است که موجب افزایش قیمت خودروی شما می‌شود.

معرفی ده خودرو مدل 2022 هیبریدی که برای داشتن آنها ماهیانه پول کمتری باید بپردازید.

 

نسخه‌ی اسپرت و تقویت‌شده‌ی هیوندای النترا پس از یک تغییر چشمگیر با 139 اسب بخار به بازار آمد، یکی از جادارترین کابین‌ها در کلاس خود به همراه استفاده از تکنولوژی هیبریدی یک وسیله نقلیه پنج نفره را به شما ارائه میدهد. ویژگی‌های داخل اتاق و ایمنی در سطح استاندارد به همراه گارانتی کامل این خودرو را ارائه میدهد.

آپشن‌های زیادی برای این خودرو وجود دارد که ممکن است در قیمت خودرو تاثیر گذار باشد. شرکت تولید کننده مدعی است که مصرف سوخت این خودرو در شهر به ازای هر یکصد کیلومتر 7.6 لیتر و در بزرگراه 5.7 لیتر است.

قیمت خودرو در کانادا پایه 24799 دلار مدل 2022 آن عرضه میشود و به عبارت دیگر با احتساب هزینه مالیات و تحویل خودرو با پرداخت ماهیانه کمتر از 350 دلار می‌توانید از این خودرو استفاده کنید.

یک کراس اور کلاس اقتصادی که ذاتا فن آوری (AWD) را دارد و شما برای این منظور احتیاج به پرداخت پول بیشتر ندارید.

البته در زمان تهیه این مطلب هنوز مدل 2022 آن توسط شرکت مادر به بازار نیامده است اما نمایندگی‌ها پیش فروش خود را آغاز کرده‌اند.

براساس ادعای تولید کننده این خودرو در رانندگی شهری با مصرف 5.4 لیتر در یکصد کیلومتر و 6.3 لیتر در بزرگراه‌ها جزو کم مصرف‌ترین  کراس اورهای AWD است که از تکنولوژی هیبریدی نیز بهره می‌برد. قیمت پایه آن 34150 دلار است. که با احتساب هزینه‌های جانبی که پیش‌تر از آن نامبردیم میزان پرداختی ماهیانه شما چیزی در حدود 400 الی 420 دلار است.

تفاوت عمده سیستم AWD و 4WD این است که سیستم AWD همواره برای خودرو فعال است. در این سیستم هم مدل مکانیکی وجود دارد و هم مدل الکترونیکی. در مدل مکانیکی این سیستم انتقال قدرت در حقیقت از سه دیفرانسیل استفاده می‌کنند. در سیستم تمام چرخ محرک، توان انتقال‌یافته تنها به چرخی تعلق می‌گیرد که بیش‌ترین نیروی Traction را داشته باشد. این کار با تقسیم توان در بین اکسل های عقب و جلو انجام می‌شود. این کار به وسیله دیفرانسیل مرکزی صورت گرفته و  در بین هر دو چرخ در جلو و عقب به وسیله دو دیفرانسیل جداگانه انجام می‌شود.

مزیت عمده این روش در سطوح لغزنده بیشتر آشکار می‌شود چون تقسیم توان بر روی هر چرخ انجام می‌شود. کنترل لغزش در هر چرخی باعث ایجاد نیروی Traction بیشتر می‌شود. بهترین مثال برای AWD مرسدس بنز AMG E63 است. البته سیستم AWD به اندازه 4WD قوی و تنومند نیست. این سیستم نمی‌تواند در شرایط بسیار کم اصطکاک جاده نیروی جلو برنده کافی نسبت به سیستم  4WDرا ایجاد کند. امروزه رایانه در کنترل سیستم AWD نقش مهمی بر عهده دارد.

سنسورهایی که بر روی هر چرخی وجود دارد تا نیروی Traction را لحظه به لحظه پایش کنند. در خودرو واحد کنترل الکترونیک خودرو یعنی ECU تصمیم‌گیری می‌کند تا اینکه چه مقدار توان به کدام چرخ منتقل شود.

فیس‌لیفت این خودرو نسبت به مدل‌های قدیمی خود تغییرات زیادی داشته است. هیوندا در تلاش است تا خود را به قلمروی لوکس سازان نزدیک کند اما قیمت خود را همچنان پایین نگهدارد و از این نقطه نظر تا حدود زیادی نیز موفق بوده.

مدل هیبرید این خودرو به ادعای شرکت تولید کننده با مصرف شهری 5.3 لیتر در یکصد کیلومتر و در بزرگراه 4.6 لیتر جزو کم مصرف‌ترین سدان‌های کلاس خود قرار میدهد.

قیمت خودرو در کانادا پایه کلاس هیبرید 40 هزار دلار است. اما شما صاحب یک خودروی لوکس با بهترین امکانات و تکنولوژی روز دنیا و مصرف بسیار کم شده‌اید. که ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد.

دنیای پریوس یا سفید است و یا سیاه! چیزی بعنوان خاکستری وجود ندارد. یک عده طرفدار جدی آن هستند و این خودروی اقتصادی را دوست دارند و بقیه از آن متنفر هستند.

شما اگر هنوز تکلیف خود را مشخص نکرده‌اید که جزو کدام دسته هستید. باید حتما سری به نمایندگی تویوتا بزنید و قبل از هرچیزی یک رانندگی امتحانی با این خودرو داشته باشید.

ولی این نکته را باید به شما یادآوری کنیم تا دوسال پیش مقام محبوب‌ترین و خوشنام‌ترین سدان هیبریدی جهان متعلق به این خودرو بود و همین مسئله باعث شد تا پرچم کمپانی تویوتا را در رقابت با سایر حریفان هیبریدی بالا نگاه داشته شود.

عمده دلایلی که باعث می‌شود یک عده از این خودرو متنفر باشند طراحی ظاهری غیرمتعارف، نمایش‌گر صفحه‌کیلومتر در میانه داشبورد، باطن فنی بیش‌ازحد آرام و پیچیدگی فنی و هزینه نگه‌داری بالای آن است.

براساس ادعای کارخانه تولید کننده مصرف شهری این خودرو 4.4 لیتر در یکصد کیلومتر و بزرگراه 4.6 لیتر است.

قیمت خودرو در کانادا پایه آن از 29 هزار دلار شروع میشود. اما حتما دارندگان خودروی تویوتا در کانادا آگاه هستند که هزینه ریت (سود) شرکت تویوتا کانادا بیش از دیگر خودروسازان است. به عنوان مثال برای لیز این خودرو سود 5.49 درصدی تویوتا موجب می‌شود که شما برای داشتن خودرویی در کلاس زیر 30 هزار دلار ماهیانه چیزی در حدود 450 دلار پرداخت کنید.

این خودرو در مدل 2022 خود نیز دو مدل تمام برقی PRIME و UPGRADE را ارائه میدهد.

تویوتا کرولا سالهاست که یکی از بهترین خودروهای اقتصادی در کانادا شناخته می‌شود و نیازی به توضیح بیشتر ندارد.

مدل هیبریدی این خودرو با قیمت پایه 27 هزار دلار کانادا به فروش میرسد که با احتساب هزینه‌هایی که پیشتر توضیح دادیم و ریت بالای 5درصدی تویوتا شما باید ماهیانه 400 دلار برای داشتن چنین خودرویی هزینه کنید.

اینکه چرا ریت تویوتا تقریبا دو برابر دیگر خودروسازان است سئوالی است که شاید خود نمایندگان فروش این شرکت نیز نتوانند پاسخگوی آن باشند. براساس ادعای این خودروساز مصرف شهری این خودرو در یکصد کیلومتر 4.4 لیتر است.

یک سدان راحت و جادار که با قیمت خودرو در کانادا پایه 33 هزار دلاری عرضه می شود. و برای داشتن آن با ریت نزدیک به 5درصد و احتسای هزینه‌هایی مانند تحویل و مالیات باید ماهیانه پانصد دلار هزینه کنید. براساس ادعای شرکت تویوتا مصرف شهری این خودرو 4.9 لیتر به ازای هر یکصد کیلومتر است.

یک کراس اور عضلانی زشت که نمی‌شود ظاهر او را دوست داشت، اما راحتی و امکانات آن و همچنین قیمت و سطح ایمنی آن باعث محبوبیت آن شده. شاید بتوان اینطور گفت که باید به خودرو نگاه کنید و کمی به ظاهر آن به خصوص از پشت خیره شوید و تلاش کنید که کم کم ظاهر آن را تایید کنید.

اما این سامورایی زشت ژاپنی ظاهرا به تنها چیزی که اهمیت نداده ظاهر است ولی سطح رفاه، راحتی، ایمنی و کراس اور اقتصادی را یکجا به شما با قیمتی ارزان ارائه میدهد.

براساس ادعای تویوتا مدل هیبریدی 5.8 لیتر در یکصد کیلومتر مصرف سوخت دارد. و مدل پایه هیبریدی آن بدون فن آوری AWD با قیمت خودرو در کانادا پایه 35 هزار دلار کانادا به فروش میرسد.

البته تمامی مطالب ما براساس 2021 است و شنیده می‌شود برای کانسپت 2022 تغییرات زیادی وجود دارد.

این خودرو برای یک خانواده نسبتا شلوغ با رفت و آمد دائمی به فروشگاه‌ها و یا سفرهای طولانی به شدت توصیه میشود. ذاتا هیبرید است و تویوتا کانسبت جدید آنرا در سال گذشته معرفی کرد. ذاتا فن آوری AWD (تمام‌چرخ متحرک) نیز در این خودرو وجود دارد و شما برای این دو موضوع نیازی به پرداخت اضافی ندارید.

نسل جدید تویوتا ونزا پس از پنج سال غیبت، با پلتفرم متفاوتی رونمایی شد و ظاهری کشیده و زیبا را به ارمغان آورد، انگار تمامی ویژگی‌های راوفور را با زیبایی از نو ساخته باشند.

شرکت تویوتا مدعی است که مصرف این خودرو در شهر 5.9 لیتر به ازای هر یکصد کیلومتر است.

البته که وقتی صحبت از ویژگی‌های راوفور با ظاهری زیبا و فن آوری AWD به همراه تکنولوژی هیبرید میشود نباید انتظار خودروی ارزان قیمت را داشته باشید. قیمت پایه 40 هزار دلار است که با احتساب هزینه های جانبی و ریت عجیب 5.5 درصدی تویوتا شما را وادار به پرداخت ماهیانه 600 دلار خواهد کرد.

خودرویی هیبریدی و کمی کوچک‌تر از کراس‌اور اما با آپشن‌ها و تکنولوژی روز دنیا و فن آوری چهار چرخ متحرک.

مصرف سوخت براساس ادعای کیا 4.6 لیتر در یکصد کیلومتر رانندگی شهری است. که با قیمت پایه 30 هزار دلاری به فروش میرسد.

کمپانی کیا مدل‌های دیگر هیبریدی نیز دارد که در لیست ما به دلیل قیمت بالاتر جای نمی‌گیرند.

اگر به دنبال یک خودروی تمام لوکس سدان خانواده به همراه تمامی ویژگی‌های استفاده از آپشن‌های روز دنیا حتی شارژر بی‌سیم خودرو هستید. و می‌خواهید هزینه کم‌تری پرداخت کنید. شرکت هوندا تمامی این ویژگی‌ها را برای شما در خودروی جدید آکورد خود به همراه دارد.

رانندگی با آکورد از دید یک عده بسیار راحت و خوب است و از دید عده‌ای دیگر میزان تسلط شما به ابعاد این خودرو پهن کم است. برای همین اولین توصیه این است که قرار ملاقاتی با یک نمایندگی ترتیب دهید و سواری این خودرو را آزمایش کنید.

قیمت خودرو در کانادا پایه آن 36 هزار دلار کانادا است و براساس ادعای تولید کننده مصرف آن بصورت میانگین 5 لیتر در یکصد کیلومتر است.

البته این نکته را نباید نادیده گرفت که مدل plugin آن با قیمت 44 هزار دلار عرضه میشود ولی واجد شرایط دریافت 5 هزار دلار کمک بلاعوض دولتی برای خودروهای برقی است.

ناگفته نماند که سود (ریت) هوندا نیز درست مانند تویوتا بالا است و بعنوان مثال شما برای داشتن یک خودروی 36 هزار دلاری با هزینه های مالیات و تحویل خودرو که قیمت خودرو را تا حدود 42 هزار افزایش میدهد، با ریت 5 درصد می‌بایست ماهیانه 590 دلار هزینه کنید.

در پایان برای شما بهترین آرزوها را داریم و پیشاپیش بابت حمایت‌های شما سپاس گزاریم.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز