مقامات آذربایجان از بازداشت پنج شهروند این کشور به اتهام جاسوسی برای ایران خبر دادند

Submitted on س., 11/15/2022 - 06:53

سازمان امنیت جمهوری آذربایجان روز دوشنبه ۲۳ آبان با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد این بازداشت‌ها بخشی از «اقدامات با هدف مقابله با فعالیت‌های مخرب انجام‌شده از سوی سرویس‌های مخفی ایران علیه آذربایجان» محسوب می‌شود.

این افراد، اطلاعات عمدتا نظامی، از جمله مناطقی که خط لوله نفت و گاز طبیعی می‌گذرد، مکان پهپادها، تانک‌ها و خودروهای نظامی، خودروهای به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه تکنوسافت باکو و همچنین مکان سامانه‌های پدافند هوایی و راداری را جمع آوری و ارسال کرده اند. پنج شخص بازداشت‌شده، متهم به جمع‌آوری اطلاعات درباره ارتش آذربایجان، از جمله خرید هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی و ترکیه‌ای و همچنین زیرساخت‌های انرژی این کشور هستند.

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، سازمان امنیت جمهوری آذربایجان، با ذکر اسامی این افراد، اعلام کرده که برخی از آنان، هنگام تحصیل علوم دینی در ایران همکاری با سازمان اطلاعات جمهوری اسلامی را آغاز کرده‌ و یا برای معالجه به ایران رفته و در آنجا از طرف اطلاعات ایران تطمیع و راضی به همکاری شده‌اند.

این پنج نفر، اکنون به اتهام «خیانت به کشور» در بازداشت هستند.

در روزهای اخیر، تنش‌ها میان تهران و باکو افزایش یافته و دو کشور، سفیران یکدیگر را احضار کردند.

پیش‌تر، در اوایل ماه نوامبر نیز، مقامات آذربایجان، از بازداشت ۱۷ نفر متهم به عضویت در «یک گروه مسلح غیرقانونی سازماندهی شده از سوی ایران در خاک آذربایجان» خبر داده بودند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز