مجروح‌ربایی و جسدربایی در کردستان؛ هه‌نگاو: یک دانش‌آموز در سنندج با گلوله مأموران به شدت زخمی شد

Submitted on چ., 11/23/2022 - 12:41

بر اثر تیراندازی مأموران امنیتی جمهوری اسلامی به سمت گروهی از دانش‌آموزان در سنندج، دست کم یک نوجوان ۱۶ ساله به شدت مجروح شد.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو کردستان روز چهارشنبه دوم آذر با انتشار ویدیویی از لحظه انتقال پیکر زخمی این نوجوان نوشت که نیروهای سرکوبگر حکومتی در شهرک وحدت سنندج به سوی شماری از دانش‌آموزان معترض تیراندازی کرده و بر اثر شلیک مستقیم آنان، این نوجوان به شدت مجروح و به بیمارستان کوثر منتقل شده است.

هویت این دانش‌آموز اعلام نشده است.

فورینیروهای سرکوبگر حکومتی ساعاتی پیش در شهرک وحدت سنندج به سوی شماری از دانش‌آموزان تیراندازی کرده و یک نوجوان ۱۶ ساله به شدت مجروح و به بیمارستان کوثر منتقل شد.هه‌نگاو گزارشات تکمیلی را منتشر خواهد کرد.#IranRevolution2022#ژینا_امینی pic.twitter.com/syANTwXLGP

پیش از این در روز دوشنبه نیز جوان دیگری به نام پارسا قبادی، ۱۸ ساله شامگاه دوشنبه ۳۰ آبان در کرمانشاه از ناحیه چشم مورد اصابت گلوله ساچمه‌ای مأموران قرار گرفت. به نوشته هه‌نگاو، هر دو چشم این فرد تخلیه شده و بینایی‌اش را از دست داده است.

پارسا قبادی ۱۸ ساله شامگاه دوشنبه ۳۰ آبان در کرمانشاه از ناحیه چشم مورد اصابت گولله ساچمه‌ای قرار گرفت و هر دوچشم تخلیه شده و بیناییش را از دست داد.وی اهل روستای شاهینی از توابع کامیاران است.#IranRevolution2022#ژینا_امینی pic.twitter.com/haZVXGJdpk

ربودن پیکر جان‌باختگان برای دفن پنهانی یا وثیقه گرفتن و اخاذی از بازماندگان آنان، ترفندی است که حکومت ایران همچنان برای خاموش کردن اعتراضات از آن استفاده می‌کند.

در بوکان مسئولان دستگاه سرکوب جمهوری اسلامی پس از کشتن و ربودن جسد یکی از جان‌باختگان این شهر به نام سعدی شاهرخی‌فر، از خانواده‌‌اش وثیقه دو میلیارد تومانی در ازای تحویل پیکر اخذ کردند.

زوایای تازه‌ از کشتار در بوکان؛ ربودن پیکر کشته‌شدگان و اخاذی دستگاه سرکوب از بازماندگانسعدی شاهرخی‌فر، پس از کشته شدن توسط نیروهای سرکوب ربوده شده و از خانواده‌‌اش وثیقه دو میلیارد تومانی در ازای تحویل پیکر، اخذ شده.#IranRevolution2022#ژینا_امینیhttps://t.co/Elao7696sb

بر پایه گزارشی دیگر، نیروهای اداره اطلاعات سنندج شامگاه سه‌شنبه یکم آذر در حدود ساعت ۱۱ و نیم با هجوم به بیمارستان کوثر این شهر، اشکان مروتی، شهروند زخمی را ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کردند. از سرنوشت این فرد اطلاعی در دسترس نیست. در روزهای گذشته ویدیویی از این شهروند ورزشکار در شبکه‌های اجتماعی همرسان شده بود که او را در محاصره مأموران در خیابان نشان می‌داد.

ماموران جمهوری اسلامی #اشکان_مروتی را از بیمارستان کوثر #سنندج ربودند.اشکان جوان ورزشکاری سنندجی است که دست خالی یک تنه در مقابل حمله چندین مامور خامنه‌ای ایستاد و به او ناجوانمردانه شلیک کردند.#مهسا_امینی pic.twitter.com/PXWpyDIXDw

هه‌نگاو همچنین می‌نویسد که اسامه عزیزی، ۱۶ ساله و اهل جوانرود، پس از انتشار عکس دونفره از خودش به همراه دوستش بهاالدین ویسی در استوری اینستاگرامش، ساعت ۳ بامداد روز چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ به دست نیروهای حکومتی ربوده شد.

بهاالدین ویسی چند روز پیش با شلیک مستقیم نیروهای حکومتی کشته شد.

اسامه عزیزی ۱۶ ساله و اهل جوانرود، پس از انتشار عکس دونفره از خود و دوستش بهاالدین ویسی در ستوری اینستاگرامش، ساعت ۳ بامداد روز چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ توسط نیروهای حکومتی ربوده شد.بهاالدین چند روز پیش با شلیک مستقیم نیروهای حکومتی کشته شد.#IranRevolution2022#ژینا_امینی pic.twitter.com/9uMUnB6baN

منابع کُرد همچنین از بازداشت قهری و ربوده شدن چند شهروند دیگر به نام‌های کیان زینالی نوجوان ۱۶ ساله اهل مهاباد و حمید نیکخواه، هنرمند و گرافیست اهل مریوان در روز شنبه ۲۸ آبان، سلام نیک‌منش جوان اهل پیرانشهر و جمیل بهرامی از استاد دانشگاه کُردستان در روز سه‌شنبه یکم آذر خبر دادند.

جمیل بهرامی پیام استادان دانشگاه سنندج را برای درخواست آزادی دانشجویان در تجمع اعتراضی روز سه‌شنبه خوانده بود. 

از سرنوشت و محل نگهداری این افراد اطلاعی در دست نیست.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز